Prezek Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hei, har tenkt og oppgradere noen deler av pc-min for og kjøre noen spill bedre og klare og kjøre bf3 på forholdsvis høye settings når det kommer ut. pc specs: Windows Vista 64 bit ultimate Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz 4,00 GB RAM Nvidia ASUS GeForce 9800 GTX Hovedkort og sånt husker jeg ikke akkurat nå men jeg kan finne ut av det i morgen. (spiller for det meste Wow og Bad company 2 for tiden) Noen som har noen forslag for hvilken del jeg bør oppgradere først? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Definitivt skjermkort. Hvilken strømforsyning har du? Hadde valgt et Geforce 560ti Skjermkort eller et Radeon 6950. Begge koster ca 1700kr. Lenke til kommentar
Prezek Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Tror det var denne her som var strømforsyningen Mist 1000W Takk for svar forresten, skal se litt på de skjermkortene. Endret 10. juli 2011 av Prezek Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Mist har faktisk fått mye pepper og både komplett og Microplex selger ikke lenger PSU'ene nettop pga alle problemene de ga og sannsynligvis returatioen på disse. Kjenner et par stykker som kjøpte seg Mist og som har måttet returnere produktet selv med siste revisjon etter ca 1-2 år (eller før) , kan derfor være kjekt å kjøre en stresstest på PSU og sjekke eventuelt via multimeter a spenningene holder seg stabile før du går til innkjøp av nytt skjermkort i tilfelle du behøver en PSU mer. Personlig hadde jeg oppgradert pcen i denne rekkefølgen : *Psu : Bytt den ut med en nyere med høy effektivitet = Lavere strømregning. Corsair test Jonnyguru kjøp i forhold til hva du skal ha i pcen. *Skjermkort : Fordelen med 6950 i forhold til Nvidia er øyeblikkelig støtte for opp til 3 skjermer ellers stiller begge kortene ganske likt både ytelsemessig og programvaremessig. Amd oppdaterer dog driverne sine hver måned mens nvidia er litt mer sporadiske. *Cpu og Hovedkort : Kan være greit å vente inntil Amd har fått lansert sin kommende Bulldozer kjerne så vi får litt mer innblikk i hvor bra disse yter. Sannsynligvis så vil man få store fordeler med at skjermkortet kan avlastes feks ved desktop bruk når Amd Cpu + Gpu kombineres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå