Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til lys på mopeden.

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en Suzuki Ts50X 87 modell og har et lite problem med den.Jeg får ikke lysene til å funke helt som de skal.

Når mopeden står på tomgang så fungerer alt som det skal, men når jeg begynner å gi på gass, så forsvinner bremselyset mitt, og fungerer bare når jeg bremser. Frontlyset mitt fungere også på tomgang, men når jeg gir på gass, så blir frontlyset svakt, det fungerer heller ikke på fjernlys.

Instrument panelet mitt blir også helt svart. Det er også noe rart, når jeg bremser eller holder bremsen litt inne, da fungere frontlyset mitt og instrument panelet, men da lyser bare baklyset mitt konstant, å blir ikke noe kraftigere når jeg bremser for for fult.

Blinklyset mitt fungerer heller ikke, det lyser bare, men det tror jeg kanskje har noe med releet og gjøre, eller har det det?

Er det noen som har noe peiling på hva problemet kan være, eller noen tips og gi meg? Det hadde vert til stor hjelp :)

Endret av niei2206
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... når jeg begynner å gi på gass, så forsvinner bremselyset mitt, og fungerer bare når jeg bremser.

Bremselyset skal bare lyse når du bremser. Så her er det inge feil.

Men din øvrige forklaring tyder på dårlig abtteri elelr dynamo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

... når jeg begynner å gi på gass, så forsvinner bremselyset mitt, og fungerer bare når jeg bremser.

Bremselyset skal bare lyse når du bremser. Så her er det inge feil.

han mener jo ikke selve bremselyset men kjørelyset. på den suzuki tsx så ligger dette i en pære.

og som han over meg sier så er det dorlig tennplate (dynamo), Batteriet eller dorlig jording eller feilkobling. prøv å trekk en ledning fra - siden på batteriet rett i ramma (husk at det må være bart metall der du trekker den og at den skal sitte godt.) vis ikke det fyngere så tar du og kjøper et nytt batteri.

btw suzuki tsx er kjent for at det er dorlig jording i ramma

har hatt samme problemet på tsxen jeg kjørte for en tid tilbake. og har skrud mye på den så det har vert alle tingene uten om tennplata aka dynamo

Endret av heskea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...