Gå til innhold

Spill med irriterende glitcher

Anbefalte innlegg

Aaaaargh! I et kjedsomt øyeblikk kjøpte jeg Civ 5, og etter ca 300 runder begynte spillet til stadighet å krasje til skrivebordet. I vel en dag har jeg forsøkt å reinstallere drivere, DirectX, C++ runtimes etc, men spillet krasjer like forbasket - akkurat i det jeg begynte å bli hektet. I ren irritasjon har jeg kastet spillet i spøla.

Slik var det nesten med Empire Total War også, bortsett fra at jeg kjøpte spillet via Steam; jeg kunne ikke rent fysisk kaste det i søpla. Men like forbasket irriterende krasjer spillet ofte midt i USAs tur, eller går ulidelig sakte når spill-AIen henger seg opp under angrep på fort.

Dette er relativt velkjente glitcher i de to spillene, og har tilsynelatende ingenting med maskinvaren å gjøre. Selv har jeg opplevd problemene med ETW på tre ulike PCer, med tre ulike skjermkort og to ulike OS.

Hva gjelder ETW fant jeg ut at jeg nesten alltid unngår problemene med CTD ved å invadere USA relativt umiddelbart (dersom jeg ikke spilte Storbritannia). Problemene med ekstremt trege kriger om fort løser seg om man plasserer troppene sine rett ved murene; da klarer spillets AI å utkommandere troppene sine i stedet for å henge seg opp. Hva gjelder Civ5 klarte jeg ikke å finne årsaken til at det krasjet.

Det jeg lurer på, er hvorfor i heite huleste spillene lanseres med såvidt store huller? Det lanseres ofte patcher; på ETW kom det en hel hurv patcher, bla for å rette opp i problemene man på utgivelsestidspunktet visste man hadde med lydeffektene i spillet. Men etter Napoleon Total War har det ikke kommet patcher på ETW. Forbasket irriterende greier!

Endret av Tonyman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...