Gå til innhold

Spill/3D/Animasjon-skole i Norge?

De-Iced

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er ganske så fersk på dette forumet, men tenkte jeg skulle stille et lite spørsmål...

Jeg er snart 19 år og har ikke fullført videregående, pga jeg sliter med skole, og fikk ikke hjelpen jeg trengte.

Jeg er ikke et problembarn i henhold til å være frekk med lærerne/andre elever, starte slosskamper eller lignende.

Mer i form av at jeg har JUST fått diagnosen ADD, og har alltid hatt problemer med fokus, noe som resulterte til min avslutning på VG.

UANSETT!

Spørsmålet er som følger, fins det en skole (eller lignende) her i Norge som jobber med animajson, 3D modelering eller annet relatert til det, som ikke trenger VG utdannelse for å komme inn på?

NOROFF er ute av bildet, og det skolene jeg har kikket på, f.eks Høgskolen i Hedmark, trenger generell studiekompetanse.

Jeg har siden i fjor gått på noe som kalles "GateAkademiet", gått på lydverkstedet der, og lært meg en god del ting innen lydproduksjon o.l.

Men det jeg VIRKELIG vil, er å lage spill. Jeg har fiklet litt med 3D Studio Max, og bittelitt med Unity og UDK.

Utenlands studier er ikke HELT ute av bildet, men jeg vil virkelig prøve å finne noe her i Norge, før jeg prøver meg på utlandet.

Så, noen tips godtfolk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idefagskolen er nok den eneste skolen som ikke krever høyere utdannelse. Men så har du folkehøyskoler som Sunnhordland folkehøgskule som også tilbyr spilldesign.

Men mitt tips til deg er å fullføre videregående, mye lettere å få jobb og skikkelig utdannelse. Dvs si at du begynner å ta ansvar selv for dine handlinger og ikke klage på andre hele tiden.

Lenke til kommentar

Idefagskolen er nok den eneste skolen som ikke krever høyere utdannelse. Men så har du folkehøyskoler som Sunnhordland folkehøgskule som også tilbyr spilldesign.

Men mitt tips til deg er å fullføre videregående, mye lettere å få jobb og skikkelig utdannelse. Dvs si at du begynner å ta ansvar selv for dine handlinger og ikke klage på andre hele tiden.

Problemet er at jeg ikke greier å fullføre videregående. Jeg sliter med å få ting til, og som sagt så får jeg ikke den hjelpen jeg trenger. Men nå har jeg papirer på ting, så kanskje det forandrer seg...

Og dessuten idefagskolen trenger fullført VG for å komme inn. :/

Lenke til kommentar

Er du sikker?

Fagskoleutdanninger er korte, yrkes-

rettede utdanninger som bygger på videregående opplæring eller tilsvarende realkompetanse.

Men det med at du ikke får hjelp, må være noe feil. Kjenner flere som har tatt mange videregående fag, uten å ha gått på skole.

Lenke til kommentar

Er du sikker?

Fagskoleutdanninger er korte, yrkes-

rettede utdanninger som bygger på videregående opplæring eller tilsvarende realkompetanse.

Men det med at du ikke får hjelp, må være noe feil. Kjenner flere som har tatt mange videregående fag, uten å ha gått på skole.

Nei, min videregående skole lovte masse rart, og det skulle bli så greit og så flott att, ikke noe problem. Greit det, men ingenting skjedde.

Men jeg regner med de tok fagene som privatister gjorde de ikke?

Lenke til kommentar

Yeah, har hatt et par venner som har gjort det selv. Litt usikker på om det passer for meg.

Skal ha en liten alvorsprat med NAV i morgen, jeg har hoppa mellom 4 forskjellige arbeidere der, de siste 5 månedene.

Men det er en stor sjangs for at VGS ikke er aktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...