NuB Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 PC-klokka er konstant litt kjappere enn den skal være. Systemtiden går rett og slett litt fortere enn den virkelige tiden, skulle virkelig tro den var overklokket. Noen som har hatt dette problemet? Har Windows XP, på en XP2200+ med et A7N8X-kort. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 jeg har samme prob! uansett om jeg stiller den så går den 5-10 min for fort att etter noen dager Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Overklokka systemklokka ? :o Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hadde det samme problemet med win98, etter eg fekk XP ordna det seg. På XP kan du få klokka til å synkronisere med ein internet server. Dobbeltklikk på klokka i hjørnet --> internet time/tid Dette forutsett sjølvsagt at ein er på nettet, dess oftare dess nøyaktigare. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Har ikke lagt merke til det før faktisk men klokka er allerede satt til internettsynkronisering. Men jeg får "Det oppsto en feil da WIndows synkroniserte" med den gjeldende serveren. Jeg har prøvd begge serverene som står der, Det er ikke et brannmursproblem, eller noen av de andre problemene Windows selv foreslår under "hjelp". Hm, nå etter at jeg har prøvd flere ganger står det "windows har aldri prøvd å synkronisere med en tidsserver på internett. Neivel, nei... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hadde det samme problemet med win98, etter eg fekk XP ordna det seg.På XP kan du få klokka til å synkronisere med ein internet server. Dobbeltklikk på klokka i hjørnet --> internet time/tid Dette forutsett sjølvsagt at ein er på nettet, dess oftare dess nøyaktigare. BIOS datoen må være korrekt for at dette skal funke. OG den synroniseres bare 1 gang i uka. Så hvis det blir feil etter 3-4 dager er det ikke mye hjelp =/ Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hadde det samme problemet med win98, etter eg fekk XP ordna det seg.På XP kan du få klokka til å synkronisere med ein internet server. Dobbeltklikk på klokka i hjørnet --> internet time/tid Dette forutsett sjølvsagt at ein er på nettet, dess oftare dess nøyaktigare. BIOS datoen må være korrekt for at dette skal funke. OG den synroniseres bare 1 gang i uka. Så hvis det blir feil etter 3-4 dager er det ikke mye hjelp =/ Vel, med litt modifisering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå