Gå til innhold

Ny pc til max 20K, forslag?

Anbefalte innlegg

Tja, nytt og nytt fru Blom. HD 6990 finnes jo som desktop skjermkort, så det vil jo være naturlig at P170 snart kommer et Mobility versjon av det kortet også.

Men når P170 kommer med det skjermkortet er ikke lett å si etter som AMD kom med den nyheten i dag faktsik. På en annen side så er laptop produsenter veldig raske med å smekke nye skjermkort inn i sine modeller da de vil være først med det beste. AMD påstår at det skal være det raske skjermkortet som finne spå markedet i dag.

Det du, stutbokk, sier om "8gb ram,i7-2720QM, en SSD disk 510 intel 120gb" pluss et HD 6990M skjermkort i en P170, høres ut som en knall laptop, så gå for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En P170 tror jeg er et godt valg. Du kan jo bestille den med 6970M skjermkortet allerede nå. Om jeg har forstått det riktig, så er det ventetid på den. Sa kan du enten skrive til de, eller spesifisere på bestillingen av du egentlig ønsker 6990M kortet om den er på tur, og at du eventuelt kan vente på den, om det ikke tar så lang tid før den er leveringsklar.

Dog er 6970M kortet også førstedivisjon, og helt (nesten da) på høyde med GTX 485M kortet. Det igjen vil tilsi at den ikke er en "taper" ved siden av GTX 580M. 6970M kortet klarer å spille 90-95% av alle spill i høyeste oppløsning, og er det verdt å bruke kroner på å klare høyeste oppløsning og maks innstilling i alle spill, slik som 6990M kortet sannsynligvis vil klare?

Det kan bare du svare på, og helst med bakgrunn i det du spiller, og det du tror du vil spille i fremtiden.

Her er det jeg ville valgt for kr 20.000

- 17.3" full-HD LED skjerm 1920x1080, blank

- Intel Core i7-2820QM firekjernet prosessor, 2.3GHz, 8MB SmartCache

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- INTEL SSD 320 160GB

(Det meldes om problemer med 320 serien, og kanskje det er likegreit å gå for 520 seriens 120 GB. Omtrent samme pris.)

- 750GB SATA 5400RPM

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

- Windows 7 Professional

- Endre til BluRay (ikke valgt)

Om du vil ha BluRay, så ville jeg heller valgt en ekstern sak,

slik som denne fra Samsung og samtidig spart par kroner. Det fine med en slik, er at den drar strømmen via USB og da er du forberedt på fremtidens lappis, som sikkert ikke har DVD. I allefall ikke de lette og de billigste.

Da kan du jo også vurdere å pelle ut DVD spilleren og erstatte den med en harddisk skuff og enda en HDD.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

iflg Hardware sin ram test så tok det bare lengre tid å laste inn med mer enn 4 gb ram (noen sekunder, ikke timer altså :p)

Men om du kan, så gå for stasjonær. Har en 3 år gammel stasjonær som kosta ca 10k. den kan fortsatt ta alt på max, lagger bare litt på crysis 2 på max og far cry 2 på max tror jeg han sliter litt

Lenke til kommentar

Ser forresten at den muligheten med det nye AMD6990 kortet er tilgjengelig nå !!! Da er valget klart :D

Jøss, da var jaggu Multicom raske med å lansere HD 6990M som skjermkort i sine Kunshan (Clevo) laptoper. Lykke til da, blir sikkert en knall laptop. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er prisen på AMD Radeon HD6990 klar fra Multicom. Kun kr 300,-i tillegg i forhold til HD6970M, og da sier det seg sjøl hva man velger.

Som jeg skriver her i hovedtråden, så;

"Prisdifferansen fra GeForce GTX560M til AMD Radeon HD6990M er for liten, mens ytelses gevinsten er som mellom Porsche Carrera og Porsche Turbo S. Når GeForce GTX580M koster kr 1.800 mer enn HD6990M og samtidig ikke presterer mer enn den vanlige Porsche Turbo om en skal tro på skrytet til AMD, så er det faktisk bare et reelt valg :dribble:

Snakk om utklassing ... ! "

Den bør nok være leveringsklar om kanskje 14 dager, og det er muligens derfor de har ventet med å fylle lagre med de andre kortene. Nå er det bare å bestille - lykke til.

Lenke til kommentar

Helt konge!

Jepp, bestiller etterpå i dag! :D :D :D :D

Jeg skal lage en liten "review" av pc'n når jeg har fått den :) Så kan andre som kanskje vil ha seg en P170, se hva den er god for med mitt oppsett!!

Takk for hjelpen folkens :thumbup:

Endret av stutbokk
Lenke til kommentar

Er tilbake med nye spørsmål jeg!!

Klarer virkelig ikke å bestemme meg for om det blir en P170 eller Alienware Mx17-R3 !!!

Er det noen som vet hvordan Støynivået er på P170?

Og hvordan er støy/varme forskjellen mellom AMD HD6990 og nVidia GTX580 ??

har snakka med noen dell folk nå.. de sier at HD6990 kommer om noen dager til Norge.. er allerede i andre land ( usa ofc! )

Har sett på notebookcheck siden at HD6990 scorer mer enn GTX580... Men jeg velger heller litt mindre lyd og varme og taper litt ytelse, hvis dette er tilfelle mellom kortene...

Noen som vet ? Eller som faktisk har en P170 ???

Lenke til kommentar

Og den skjermen hos multicom P170, 17.3" full-HD LED skjerm 1920x1080, matt med 3D panel, briller og lisens

Hvorfor står det "med lisens" ?!??!?! Lisens for hva ?

Og er dette en 120Hz skjerm ?

Hvordan trur dere den er i forhold til

full-HD LED skjerm 1920x1080 til DELL?

Endret av stutbokk
Lenke til kommentar

Nei,som folka ovenfor sier, MYE dårligere. Så den er utelukket. Dårligere skjerm, dårlige cpu OG skjermkort.

Jeg ser forresten nå at jeg har muligheten til å velge GTX580 sammen med den beste skjermen til Alienware som er FHD og 3D 120hz! Da snakker vi !

Jeg ser at jeg kan få litt heftigere pc hos multicom, men etter å ha lest om den "cheap plastic" kabinettet som pc'n er i, går jeg videre.

Tastene på P170 har høy "klikkelyd" når man skriver og de er heller ikke opplyst. Opplyste knapper synes jeg burde være en standard på alle bærbare nå til dags!

Endret av stutbokk
Lenke til kommentar

Nei,som folka ovenfor sier, MYE dårligere. Så den er utelukket. Dårligere skjerm, dårlige cpu OG skjermkort.

Jeg ser forresten nå at jeg har muligheten til å velge GTX580 sammen med den beste skjermen til Alienware som er FHD og 3D 120hz! Da snakker vi !

Jeg ser at jeg kan få litt heftigere pc hos multicom, men etter å ha lest om den "cheap plastic" kabinettet som pc'n er i, går jeg videre.

Tastene på P170 har høy "klikkelyd" når man skriver og de er heller ikke opplyst. Opplyste knapper synes jeg burde være en standard på alle bærbare nå til dags!

Ikke MYE dårligere, men gjerne MYE billigere. Du kan bruke mellomlegget (10.500) på et fallskjermkurs, noen weekender på hotell, gaming-utstyr, flytimer, dykkersertifikat for deg og kjæreste... og likevel benytte pc-en til moderne spill. Eventuelt spare pengene til ny datamaskin om et års tid.

EDIT:

Det er ikke mye som er lagt ut hos komplett/mpx om modellen (ASUS N75SF) fordi den ikke kommer fra fabrikken før om 3-4 uker, men det står så langt mye bra for en moderat gamer:

-GF GT555 m/2GB ddr3

-full HD led

-i7 2630QM

-8GB ddr3/1333Mhz

-750GB 7200rmp

-bang & olufsen lydanlegg

-Blu-ray

-hdmi 1.4 og usb 3.0

-kroner 95oo,-

-17,3" m/ vekt på 3,4kg, 2 uker standby

Endret av sleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...