Gå til innhold

Hvem er best: OCZ-ZX1250W vs Corsair AX 850W

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken!

Corsair HX serien har ikke noen på 800W, men 850W.

Hvordan ser resten av oppsettet ut? Hvorfor sammenlikne en på 1250W og en på 800W (850W)?

Corsair HX (og AX) seriene er veldig gode strømforsyninger. De har generelt sett veldig bra omtaler og blir ofte anbefalt. Mitt inntrykk av OCZ er at kvaliteten på disse ikke er like bra som Corsair. Ikke dermed sagt at de er et dårligere valg. De er generelt litt rimeligere. Jeg har en OCZ PSU i min HTPC og er fornøyd med den. Likevel blir det en Corsair når jeg snart skal oppgradere min stasjonære.

Lenke til kommentar

Hvilken!

Corsair HX serien har ikke noen på 800W, men 850W.

Hvordan ser resten av oppsettet ut? Hvorfor sammenlikne en på 1250W og en på 800W (850W)?

Corsair HX (og AX) seriene er veldig gode strømforsyninger. De har generelt sett veldig bra omtaler og blir ofte anbefalt. Mitt inntrykk av OCZ er at kvaliteten på disse ikke er like bra som Corsair. Ikke dermed sagt at de er et dårligere valg. De er generelt litt rimeligere. Jeg har en OCZ PSU i min HTPC og er fornøyd med den. Likevel blir det en Corsair når jeg snart skal oppgradere min stasjonære.

Takk for svar! Det har du helt rett i! Det var Corsair AX 850w jeg egentlig mente.Må ha vært skikkelig trøtt.

Jeg har lest noen tester av OCZ, og de sier at strømforsyningene til OCZ har en høyfrekvent lyd ved høy belastning, noe Corsair sine ikke har. Det taler for Corsair.

Grunnen til at jeg sammenligner en 850W med en 1250W, skyldes prisen. Differansen mellom en Corsair AX 850W og en OCZ 1250W er vel omtrent 50-100 kr. Jeg tenker meg, at OCZ 1250W har litt mer å gå på, ved høy belastning og at det vil ta lenger tid før den eventuelt begynner å støye, og siden den bare er litt dyrere, så kunne jeg kjøpe den.

Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle slå litt på stortromma og kjøpe en psu, som riktignok vil bli noe overdimensjonert i forhold til det systemet jeg skal bygge, for å redusere støy og for at psuen skal få gode arbeidsforhold med ikke en alt for stor belastning, med unntak for når jeg gamer.

Jeg tror nok det blir Corsair, enten AX 850W eller AX 1200W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...