Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nybygd PC fryser inne i Windows 7 i dann og vann

Anbefalte innlegg

Jeg bygde meg ny PC for noen få uker siden, en PC bestående av:

MSI P67A-GD65 B3 (Socket 1155)

Intel i7 2600K

Gainward Geforce GTX 580 1,5 GB ram

8 GB DDR3 1333 mhz minne (2X4 GB Corsair)

Den har som regel oppført seg greit, men av og til driver PCen og skaper seg på den måten at den fryser inne i Windows 7. Som regel skjer dette etter at jeg har vært borte fra PCen i en 20-30 min, og så skal til å bruke den igjen. Windows og alt står oppe, men når jeg prøver å starte programmer og denslags, er det som om CPUen ikke gidder å jobbe, og den bare står der. Trykker jeg Ctrl-Alt-Del, skjer det heller ikke noe. Jeg kan ikke så mye så gå innpå Start-menyen når dette skjer.

Dette skjedde nylig da jeg skulle til å starte PCen også, men jeg skrudde den da helt av og den startet fint etterpå (Måtte holde inne power-knappen).

Er det noen som har opplevd noe lignende med sine PCer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har SSD disk kan dette og være et problem. I min leting på løsningen på min SSD så leste jeg mye om at hvilemodus\dvalemodus gjorde at SSD disken ikke ble aktivisert igjen.

Du kan gjøre 2 ting som jeg skjønte det:

tipper denne er mest relevant for deg:

1. Gå inn i avansert strømalternativer. Sette Dvalemodus høyere og sett høy ytelse modus. Og sette opp når HDD skrur seg av. Sett opp fra 20min til 45 eller hvor høyt du vil.

2. I BIOS har du under CPU alternativer C1 C3 og C6 check. Skru av de 2 siste. Dette fjernet ihvertfall "håndbrek" følelsen jeg fikk på disken når kjørte under idle\browse windows.

vet det er litt forskjellig problem, men håper det hjelper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...