Oly Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg bygde meg ny PC for noen få uker siden, en PC bestående av: MSI P67A-GD65 B3 (Socket 1155) Intel i7 2600K Gainward Geforce GTX 580 1,5 GB ram 8 GB DDR3 1333 mhz minne (2X4 GB Corsair) Den har som regel oppført seg greit, men av og til driver PCen og skaper seg på den måten at den fryser inne i Windows 7. Som regel skjer dette etter at jeg har vært borte fra PCen i en 20-30 min, og så skal til å bruke den igjen. Windows og alt står oppe, men når jeg prøver å starte programmer og denslags, er det som om CPUen ikke gidder å jobbe, og den bare står der. Trykker jeg Ctrl-Alt-Del, skjer det heller ikke noe. Jeg kan ikke så mye så gå innpå Start-menyen når dette skjer. Dette skjedde nylig da jeg skulle til å starte PCen også, men jeg skrudde den da helt av og den startet fint etterpå (Måtte holde inne power-knappen). Er det noen som har opplevd noe lignende med sine PCer? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Er nok dvalemodusen som fucker til. Er et lite problem med dette på Win 7. Slå av dvalemodus eller hva det heter å se om det hjelper Lenke til kommentar
Wataboy Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Om du har SSD disk kan dette og være et problem. I min leting på løsningen på min SSD så leste jeg mye om at hvilemodus\dvalemodus gjorde at SSD disken ikke ble aktivisert igjen. Du kan gjøre 2 ting som jeg skjønte det: tipper denne er mest relevant for deg: 1. Gå inn i avansert strømalternativer. Sette Dvalemodus høyere og sett høy ytelse modus. Og sette opp når HDD skrur seg av. Sett opp fra 20min til 45 eller hvor høyt du vil. 2. I BIOS har du under CPU alternativer C1 C3 og C6 check. Skru av de 2 siste. Dette fjernet ihvertfall "håndbrek" følelsen jeg fikk på disken når kjørte under idle\browse windows. vet det er litt forskjellig problem, men håper det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå