Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30/09

 

Knebøy

5x5 97,5kg

Var jævla tungt men det gikk i allefall, men hadde abnormt lange pauser. I tillegg ble sett to unødvendig tungt på grunn av en tulling på studioet som bestemte seg for å hente vektskiver i stativet til triracket, RETT ETTER jeg hadde tatt avløft. Så hadde jeg startet bøy hadde jeg spent ham i hodet med stanga. Forbanna tulling, det er ti andre steder med vektskiver og du MÅTTE ta fra det der. Fittetryne. /rant

 

Overhead press:

1x5 42,5

1x4 42,5, femte hadde ikke lyst

1x5 42,5

Blæh.

 

Og dett var dett. Ga meg fordi albuen har vært kranglete i det siste, og den ble ikke bedre idag. Så da blir det bruk av litt støtte i helga kombinert med hviledagene.

 

Forøvrig vurderer jeg deloaduker i samtlige øvelser nå. Droppe 20% omtrent i alt og jobbe oppover. Tror jeg kan ha godt av det. Både overhead og roing er relativt stillestående, og bøyen begynner å bli meeerkbart mye seigere.

Lenke til kommentar

Fittetrynefritt på trening idag, Kevlar!

 

Har tatt konsekvensen av mye trening til failure i det siste, og går nå på deload og senker vektene med omtrentlig 20% -ish. Treningspartner er også tilbake etter 2 uker med fyll i Tyrkia så da kjører begge på deload. Benkpress fortsetter jeg litt som før siden jeg kjørte "frivillig" deload der i forbindelse med fravær av spotter.

 

Knebøy:

5x5 80kg (ass to graaaaaass)

Lett.

 

Benkpress:

5x5 57,5kg

Helt okei. Ikke noe problem. Håndleddvinklingen MÅ jeg ha fokus på.

 

Roing:

5x5 45kg

Leeeett.

 

Kabelcurl:

3x8 "80 lbs" (antar det liksom skal være lbs. Hva reell vekt er aner ingen :p)

Lenke til kommentar

10/07

 

Forkjølet og sliten etter, av alle ting, tur til Dyreparken med søsken og deres barn i helgen.

 

Knebøy:

5x5 87,5kg

Seigt i starten, men det gikk. Helt utrolig å tenke på at jeg for noen uker siden tok 97,5kg 5x5..

 

Overhead press:

5x5 37,5kg

35 var lett sist, dette var jævlig, men det gikk. Antar at jeg ikke akkurat er på noen formtopp akkurat idag så.

 

Markløft:

2x5 85kg

Lett, som jo er å forvente. Fokus på skulderplassering over stanga. Hjalp godt på.

 

Kabelcurl -> pulldown

3x8 "70 lbs"

Lenke til kommentar

12/07

 

Knebøy

5x5 90kg

Helt okei, til tross for ræva søvn og lang dag på skole og kjøring hjem og tilbake til Bø i noen timer.

 

Benkpress:

5x5 60kg

Fortsatte på 60kg siden det gikk sånn halvveis greit sist. Idag var det lett. Fremgang!

 

Roing, smalt grep:

5x5 50kg

 

Kabelcurl:

2x10 70lbs

 

Merker det hjelper seg med forkjølelsen osv og. Bare litt hosteanfall innimellom... :p

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å kjøre det tre ganger i uken. Har gått over til å øke 2,5kg i uka nå i stedet for 2,5kg per økt. Får nok litt mindre skaderisiko (teknikken svikter jo lettere når man tvinger opp sitt absolutte maksimum 5RM), mer kontroll og forutsigbarhet. Men ikke noe problem med mengden. Kjørte bøy opptil fire ganger i uken gjennom sommeren uten å dø.

Lenke til kommentar

19/09

 

Knebøy:

5x5 92,5kg

Tyngre idag enn forrige gang. Hvorfor? Meh, I don't know. Vært trøtt idag men.

 

Overhead press:

5x5 37,5kg

Idag var dette faktisk "lett". Utrolig nok!

 

Markløft:

1x5 85kg

1x5 100kg

Litt tungt, men gjennomførbart.

 

Bicepscurl -> tricep pushdown

2x8 "80" lbs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...