Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knebind har ikke noe for seg. Det er bare for å løfte mer. Forsåvidt gøy å prøve knebind, men det krever at du har med deg noen som har gjort det en del ganger før og som kan hjelpe deg. Du blir nemlig veldig stiv i knærne og det er vanskelig å komme ned uten nok vekt på stanga, samt at balansen blir litt annerledes uten å ha trent med det før.

 

Knevarmere er derimot noe du bør kjøpe. Det er bra for knærne dine uansett, og det finnes ingen ulemper ved å bruke de. Samtidig kan du være så heldig at du slipper litt "ekle" knær-

Lenke til kommentar

Høres bra ut! Må nok kanskje investere i det. Merker det når det blir tungt og med påfølgende lengre pauser mellom settene at det er greit å ha en måte å holde på varmen...

 

Logg for trening igår, som ble stressfylt. Dårlig tid, siden jeg måtte hjem for å jobbe.

 

26/09

 

Knebøy:

5x5 95kg

Tungt idag, men kortere pauser enn vanlig. Ser i morgen om 97,5 går. Det må.

 

Overhead press:

3x5 42,5kg

Tungt. Må fokusere mer på å stramme ræva og unngå svai i ryggen når det blir tungt her.

 

Markløft:

1x5 90kg

1x5 100kg

Prøver å komme lenger frem med skuldre etc.

Lenke til kommentar

28/09/2011

 

Knebøy:

3x5 97,5kg

1x4 97,5kg

Fjerde settet gikk knall og var egentlig ganske "lett", men på bunn på vei opp i fjerde rep mistet jeg rett og slett alt spenn i kroppen og måtte bare sette meg ned på safety. Første fail, men det tar jeg ikke så tungt her. Prøver igjen neste gang, og om ikke det går deloader jeg. Har hatt jævlig bra fremgang i det siste så kan ikke klage.

 

Benkpress:

5x5 55kg

Luft, som Joakim sier. Følte jeg fikk godt spenn i kroppen og bra driv. Uten spotter idag og så vil ikke pushe når jeg har hatt behov for spotteren flere ganger tidligere.

 

Roing, smalt grep:

5x5 60kg

Lett idag, fantastisk.

 

Bra økt, til tross for failure på bøy.

 

Dagens treningslåt:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7LI5ZIodmNw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...