Fredrik Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Langt nede? Synes den er høy jeg, men La ut på Fitnessbloggen og fikk beskjed om flatere rygg og sørge for at skuldre er rett over stang, noe den ikke er her. Så det er noe å jobbe med. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Langt nede? Synes den er høy jeg, men La ut på Fitnessbloggen og fikk beskjed om flatere rygg og sørge for at skuldre er rett over stang, noe den ikke er her. Så det er noe å jobbe med. Akkurat. Rumpa høgare opp så går skuldrene lengre fram. Du tar meir kneløft enn markløft. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Sånn sett ja, det blir vel en naturlig konsekvens av det å legge ryggen flatere. Egentlig rart jeg ikke har tenkt på det, for løftebanen er utfordrende i forhold til knær, slik det er nå. Og det er jo ganske naturlig med tanke på plasseringen Endret 21. september 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Drittøkt idag, stakk bare for å i hvert fall ha dratt. Knebøy 3x5 80kg Benkpress: 4x5 50kg Roing: 3x8 40kg Ute igår, merkes idag... Null energi. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Høres ikke ut som den samme Fredrik som skrev dette Jeg har konkliudert med at alkohol er bra for restitusjonen etter at jeg tok en dram etter forrige treningsøkt, og økte 2,5kg, som var lett, på knebøy treninga etter. Så, ta dere noe å drikke, folkens! 2 Lenke til kommentar
Payung Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Leste litt i loggen din og ser at du har slitt litt med knærne dine ved bøy. En av grunnene til dette kan være at kneet ditt ikke er ordentlig varmt, slik at det blir for mye for kneet når du hiver på kilo. En måte å løse dette på er å kjøpe knevarmere, f.eks på Kappi Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Selv om knærne er bra igjen nå har jeg vurdert knevarmere. Men usikker på hva jeg egentlig skal gå for. Knebind eller hele knevarmere eller hva? Lenke til kommentar
Payung Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Knebind har ikke noe for seg. Det er bare for å løfte mer. Forsåvidt gøy å prøve knebind, men det krever at du har med deg noen som har gjort det en del ganger før og som kan hjelpe deg. Du blir nemlig veldig stiv i knærne og det er vanskelig å komme ned uten nok vekt på stanga, samt at balansen blir litt annerledes uten å ha trent med det før. Knevarmere er derimot noe du bør kjøpe. Det er bra for knærne dine uansett, og det finnes ingen ulemper ved å bruke de. Samtidig kan du være så heldig at du slipper litt "ekle" knær- Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Fått tips om Tommy Kono tidligere, prøvd det, og er det å anbefale fremfor andre? Lenke til kommentar
Payung Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg har aldri prøvd Tommy Kono, men kan ikke se at det skal være så stor forskjell. Selv brukte jeg vanlige knevarmere som funker knall. Koster ikke mer enn 200,- Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Tommy Kono er herlige!! en stund siden jeg kjøpte de og de funker knall bra! lufter ikke svette av de, og de tåler mye og varmer bra. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Høres bra ut! Må nok kanskje investere i det. Merker det når det blir tungt og med påfølgende lengre pauser mellom settene at det er greit å ha en måte å holde på varmen... Logg for trening igår, som ble stressfylt. Dårlig tid, siden jeg måtte hjem for å jobbe. 26/09 Knebøy: 5x5 95kg Tungt idag, men kortere pauser enn vanlig. Ser i morgen om 97,5 går. Det må. Overhead press: 3x5 42,5kg Tungt. Må fokusere mer på å stramme ræva og unngå svai i ryggen når det blir tungt her. Markløft: 1x5 90kg 1x5 100kg Prøver å komme lenger frem med skuldre etc. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Føler du at du har vokst mye i volum etter du begynte med stronglifts? Eller bare blitt veldig sterk? Overhead press: 3x5 42,5kg Tok du 3 reps med 5 sett? Endret 27. september 2011 av Overdox Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Jeg har økt i volum, men jeg har også økt i fettprosent og vekt generelt på grunn av kalorioverskudd. Så vet ikke hva jeg skal kreditere til hva. Det jeg merker det mest på er rundt 5cm økning rundt lår, uten at jeg merker så mye til økt fettprosent der. Tok 3 sett med 5 repetisjoner. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 28/09/2011 Knebøy: 3x5 97,5kg 1x4 97,5kg Fjerde settet gikk knall og var egentlig ganske "lett", men på bunn på vei opp i fjerde rep mistet jeg rett og slett alt spenn i kroppen og måtte bare sette meg ned på safety. Første fail, men det tar jeg ikke så tungt her. Prøver igjen neste gang, og om ikke det går deloader jeg. Har hatt jævlig bra fremgang i det siste så kan ikke klage. Benkpress: 5x5 55kg Luft, som Joakim sier. Følte jeg fikk godt spenn i kroppen og bra driv. Uten spotter idag og så vil ikke pushe når jeg har hatt behov for spotteren flere ganger tidligere. Roing, smalt grep: 5x5 60kg Lett idag, fantastisk. Bra økt, til tross for failure på bøy. Dagens treningslåt: http://www.youtube.com/watch?v=7LI5ZIodmNw Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Ci_6ySbSeHc Hmm... 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Den fjerde repetisjonen var den som var bra gjennom settet... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Og hva var forskjellig der fra de andre? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 På rep 1, 2, 3 og 5 beveger knærne dine seg i lengderetningen, mens på rep 4 har du knærne helt i ro... Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 På rep 1, 2, 3 og 5 beveger knærne dine seg i lengderetningen, mens på rep 4 har du knærne helt i ro... Syns det ser ganske så likt ut jeg. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå