Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Yeah. Spurte kompisen som filma om åssen det så ut, og han var tydeligvis i en annen verden. Kjipt, men sånn er det, og man tar vel lærdom av det forhåpentligvis. Kjekkeste hadde vært å aldri startet et løft med dårlig teknikk.

 

Men, tommel i lufta og gjetting her nå, vil det å bruke belte endre merkbart på setup? Har ikke for vane å bruke det, og i forhold til spennet i kjernen så opptrer man jo litt annerledes med belte. Har det noe å si eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det påstås at belte har noko for seg på maksløft, men det vil ikkje på magisk vis rette opp alt nei. Den vil gje magen noko å spenne mot, men teknikken sitter i kroppen, ikkje hjelpemidlene.

 

Luft i magen, blås den og brystet ut og fram, skuldrene bakover.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

19/09

 

Knebøy:

5x5 92,5

Utrolig tungt idag, men gjennomførbart.

 

Benkpress:

5x5 50kg

Failure sist gang, og uten spotter nå. Gikk ganske mye ned idag, og det gikk bra, litt for bra. Så øker neste trening men vil ikke risikere å ligge der hjelpesløs :D

 

Roing:

1x5 60kg

4x5 55kg

Dette var jævlig idag.

 

Generelt en dårlig økt idag, spist dårlig og lange dager i helgen og merket at energinivået idag ikke var på topp. Så det får være godkjent.

Lenke til kommentar

21/09

 

Knebøy:

5x5 95kg

Lett. Konkluderer med at en dram som restitusjonsdrikk etter forrige trening gjør susen. Vitenskapelig bevist.

 

Overhead press:

3x5 40kg

Dette er tungt, som vanlig. Kanskje litt bedre nå enn før, så fortsetter med 3x5 og ser. Prøver å presse opp 2,5kg til neste trening på noen sett.

 

Markløft:

1x1 90kg

1x5 90kg

1x5 100kg

Tungt idag, i grunn...

 

Kabelcurl supersettet med tricep pushdown

3x10 "31kg"

 

Også litt vas etterpå mens jeg ventet på kompis, litt preacher curl i maskin, litt kabelcurl, litt tricep pushdown og litt skulderpress i sirkeltreningsmaskin. Vekt? Aner ikke.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Jævlig pen benk det der da! Du har tydeligvis godt utgangspunkt der!

 

Markløft er en tilvenningssak ja, man blir ikke sliten på samme måte. Man blir mer svimmel enn muskelsliten ofte.

 

EDIT: Overhead og, der sliter jeg meg i stykker på 3x5 40kg. Stått rimelig stille der en stund.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

@ videoen...

 

Dra skuldrene MOT hverandre og få brystet mer frem (det blir det samme), det er det eneste jeg kunne se som forbedringspunkt :)

 

edit: offtopic så sliter jeg selv med benkpress noe voldsomt, mens jeg er ram på markløft og gjennomsnittlig av de tre på knebøy...

 

150 i 1rm på markløft, og det var strict :thumbup:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

@ videoen...

 

Dra skuldrene MOT hverandre og få brystet mer frem (det blir det samme), det er det eneste jeg kunne se som forbedringspunkt :)

 

edit: offtopic så sliter jeg selv med benkpress noe voldsomt, mens jeg er ram på markløft og gjennomsnittlig av de tre på knebøy...

 

150 i 1rm på markløft, og det var strict :thumbup:

 

Herlig, om det er det eneste du ser. Det er jeg fornøyd med. ;)

 

Rart åssen progresjon bare stopper på enkelte øvelser. Føler benkpress er bedre enn hva overhead press er. Vurderer å være litt rampete og bytte ut litt med skulderpress med manualer, nedtrekk etc. Enten ta noe sånt som 3x5 i overhead og 2x5 i en av de andre, eller variere fra uke til uke.

Lenke til kommentar

Ser mye bedre ut, ja. Som du sier bør du prøve å få skuldrene fremfor stanga. Det er vanskelig å se hvordan du bruker hofta i siste delen av løftet. Husk at mye av kraften sitter nettopp i hofta, så du kan med fordel aktivere den i siste delen av løftet. Dersom du gjør dette fra før: Supert! Prøv også å trykke brystet mer frem gjennom hele bevegelsen, hvis du samtidig strammer magen sikrer du ryggen svært godt.

 

Endring. Innlegget over:

Variasjon er alltid bra! Da slipper du å bli låst til en bevegelse som du er helt ram på, mens lignende bevegelser er så som så. Jeg kan med fordel anbefale å kjøre noen uker med hantler og noen uker med stang. Både i skulderpress og benkpress.

Dersom du virkelig vil gå inn for variasjon kan du jo prøve å legge inn frontbøy en gang i blandt.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Tusen takk for knall tilbakemelding!

 

Prøver å inkludere hoften i siste del av løftet, men kan nok kanskje hente enda litt mer her. Å skryve brystet mer frem under løftet er definitivt noe jeg bør tenke på, for det er ikke "at the top of my mind".

 

Kan nok hende jeg går for hantler litt. Trente det før, i forbindelse med RYP, og følte jeg hadde større fremgang der enn jeg opplever nå. Samme med skråbenk med hantler egentlig. Frontbøy har jeg aldri prøvd, nesten litt redd for å prøve. Men er jo bare å kaste seg ut i det med både hode og bein først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...