Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

14/09

 

Knebøy:

5x5 92,5kg

Gikk greit. Seigt som faen de siste repetisjonene men sånn må det være. :p

 

Roing: (benken var opptatt)

1x5 55kg

4x5 60kg

Fremgang!

 

Benkpress:

1x5 60kg

1x4 60kg (fail, dvs, jeg racket fordi jeg visste siste ikke gikk)

2x5 60kg

1x3 60kg (ny fail)

 

Veeel, dette gikk jo ikke helt etter planen...

 

Men men, noe fremgang er det jo, selv om failure gjerne skulle vært unngått.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

16/09

 

Teste 1RM markløft idag.

 

7x50kg

7x50kg

5x60kg

3x70kg

1x80kg

1x90kg

1x100kg

1x110kg

1x120kg

1x125kg

1x130kg

1x135kg (mixed grip)

1x135kg (mixed grip)

 

Prøvde å rette opp litt i teknikk fra sist løft, uten stort hell. Her er video:

 

http://www.youtube.com/watch?v=pjL-jnXU6Pk

 

Mjeh...

 

Tricep pushdown:

2x10 random vekt :p

 

Klarte nå å få opp vekten men teknikken er ikke tilfredsstillende. Men det får man jobbe med. Grepet holdt lenge i hvert fall.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Du kan prøve å "bli sint" nanosekundet før løftet starter, slik at du løfter litt på adrenalin og da klarer å holde ryggen mer rett...

 

Hmm, noe må jeg gjøre i allefall. Det vil ikke bli et problem før om litt uansett, da løftene på vanlige økter har god teknikk, men det er noe jeg må bli mer bevisst på. Jeg sitter her og tenker at det ligger mye i huet og, for løftet starter med en slapp setup, som forplanter seg i hele utførelsen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Beklager for at jeg skriver dette, men du vil vel ha ærlige svar?

 

Løftet så helt forferdelig ut. Ryggen er helt feil, du krummer den og belaster den på en måte som ikke er bra for noenting. Det virker også som at du må rette opp ryggen i slutten av løftet for å kunne fullføre løftet fordi ryggen ikke er strammet opp fra før?

 

Men gratulerer med 130 kg :) Selv om ikke utførelsen var noe særlig å skryte over, var det mye vekt du løftet opp!

Lenke til kommentar

Ingenting å beklage det, jeg vet løftet var dårlig, men vil gjerne legge ut likevel, fordi jeg vet jeg trenger tips. Irriterer meg grenseløst at løftet sviktet så mye som det gjorde, spesielt når jeg vet at jeg kan klare det teknisk. Hvorfor setup var så dårlig aner jeg ikke... Tilbake til "skolebenken" som man sier, for styrken er jo der. Løftet var tungt, men ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar

scared.gif

 

Form > Vekt. Alltid!

 

Det er ikke noe poeng i løfte X antall kilo hvis løftet ikke er korrekt utført. Ikke bare feiler man i å belaste de muskelgruppene man faktisk ønsker å trene, men man risikerer også alvorlige skader som kan sette en på sidelinjen over lengre perioder.

 

Heldigvis innsér du dette selv. Jeg hadde vært mer bekymret dersom du hadde hatt en Come at me, brah-holdning.

Lenke til kommentar

1. Se på video eller whatever om du skader ryggen din på 100kg 1rm. Hvis nei, gå til 2.

2. Se på video eller whatever om du skader ryggen din på 110kg 1rm. Hvis nei, gå til 3.

3. Se på video eller whatever om du skader ryggen din på 120kg 1rm Hvis nei, gå til 4.

 

etc.

 

Tenkte bare på at du sa du hadde tatt video av bl.a. løftet på 130 kg før du prøvde 135.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...