Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Ja, fornøyd med utviklingen når det kommer til løftebanen. Men ser jo selv og at det bør skytes litt mer bryst og klemme skuldre litt på topp. Antar da at man kan bruke litt samme tankegangen som å klemme skuldrene sammen i forbindelse med benkpress.

 

EDIT: Det der var forøvrig 74kg. Og det er litt flaut å si det, men allerede nå merker jeg at grepet er litt ekkelt. Så kommer nok til å implementere litt grepstrening innimellom for å forsøke å kompensere.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar da at man kan bruke litt samme tankegangen som å klemme skuldrene sammen i forbindelse med benkpress.

 

... og ikke minst alle draøvelser ;)

 

Du kan kanskje prøve å lene deg mer bakpå hvis det går. Skuldrene bør vare ca rett over stanga.

 

Bedre å trene med god teknikk på lavere vekter enn å løfte litt tyngre med dårlig teknikk imo. Legg til litt grepstrening på f.eks. neste treningsdag etter mark-dagen. På slutten av økta lesser du på f.eks. 80-90 kg eller mer i racket og bare løfter stanga av og holder så lenge du klarer, og gjør det 2-3 ganger. Jobb opp mot 30 sek hold. Når du klarer 30 sek øker du vekta med 10 kg elns. Jeg gjorde det 1-2 ganger i uka i noen uker og merka stor fremgang på grepsstyrka i mark.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

07/08

 

Knebøy: Varmet opp med 2x10 knebøy og 2x10 step up til benk.

5x5 68kg.

For enkelt det her. Øker videre til 74kg antar jeg neste trening.

 

Benkpress:

3x5, 50kg

1x5, 54kg

1x5, 60kg, racket etter 3. rep, 4. ville blitt failure

1x5, 54kg

Ikke helt klar for 60 her gitt :p

 

Mage: Tok dette først siden samtlige maskiner for roing var opptatt. Crunch sittende-ting-maskin-sak

3x8, 30kg med skivevekt. HARDT. Måtte stoppe opp midt i sett 2 og 3 for en liten pause. Får nok vurdere å gå ned i vekt.

 

Roing:

1x5, 55kg

1x5, 50kg (glemte skifte tilbake siden jeg tok sett mellom en kompis)

1x5, 55kg. Merker på teknikk at det ikke går med 5x5 på 55 uansett.

2x5, 50kg

Lenke til kommentar

Fin tittel på videoen :D

 

Er ikke noen ekspert på benkteknikk, men ser ut som du ikke spenner deg godt nok opp og at du mister litt spenn etterhvert. Tror heller ikke det er nødvendig å gå så langt ned med albuene med mindre du trener mot konk? Prøv å legg deg på gulvet med et kosteskaft eller en fiktiv stang og se hvor armene treffer gulvet.

 

Skuldrene skal ned i benken og brystet skal opp. Tenk at du skal presse deg selv ned i benken, ikke at du skal presse stanga opp.

Lenke til kommentar

Kjenner til prinsippene bak det å spenne seg opp, men utførelsen jobber jeg enda litt med. Merket her at ræva ikke gikk god nok kontakt. Går for langt ned, men huet mitt tvinger meg til å gjøre det for å få mer ut. Må jobbe med litt kontinuitet på løftene tror jeg. Være litt streng med utførelse. Føler bare det er så utrolig korte løft om jeg gjør det.

 

EDIT: Tittel er superrealistisk! Jeg må jo bevise mine monsterløft. :cool:

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

kjør beina så langt bak/mot deg som mulig så lenge beina er plantet nedi gulvet, men først kjør skulderbladene nedi benken og brystet opp. Etter du har spent deg opp ikke dra stanga opp så mot deg, prøv og skyv stanga rett fram slikk at du ikke mister så mye av spennet ditt, evt få noen til og løfte stanga ut for deg (synes jeg er best). Og prøv og ta stanga mer kontrolert ned, med et lite stopp slikk at stanga ikke "borer" seg i brystet ditt, albuene kan du prøve og ha så nærme kroppen din så mulig, slikk at det ikke gir så stor belastning på skuldrene dine. Stanga burde treffe øvre del av magen/rett under brystet.

 

Håper det var til hjelp :)

Lenke til kommentar

kjør beina så langt bak/mot deg som mulig så lenge beina er plantet nedi gulvet, men først kjør skulderbladene nedi benken og brystet opp. Etter du har spent deg opp ikke dra stanga opp så mot deg, prøv og skyv stanga rett fram slikk at du ikke mister så mye av spennet ditt, evt få noen til og løfte stanga ut for deg (synes jeg er best). Og prøv og ta stanga mer kontrolert ned, med et lite stopp slikk at stanga ikke "borer" seg i brystet ditt, albuene kan du prøve og ha så nærme kroppen din så mulig, slikk at det ikke gir så stor belastning på skuldrene dine. Stanga burde treffe øvre del av magen/rett under brystet.

 

Håper det var til hjelp :)

 

Veldig nyttig! Skal ta det med meg! Takker :)

Lenke til kommentar

09/08

 

Knebøy: Oppvarming 1x10 step-up til benk, 3x10 20kg knebøy

5x5 70kg

Ok, litt tungt men greit. Merket litt rart i HØYRE kne på andre sett. Dette forsvant.

 

Overhead press: Oppvarming 2x10 7kg skulderpress manualer, 1x10 20kg overhead press

5x5 34kg

Fortsatte på 34. Tungt nok det...

 

Markløft:

1x5 60kg

1x5 74kg

Greit nok. Prøvde ut litt av teknikktipsene. Problemet er vel å huske alt samtidig. Filmet, så det kommer film.

 

Grepstrening til markløft, løfte stang opp og holde

84kg

25s, 20s, 17s

Tungt jo... Merket pump i underarmen etterpå, så det fungerer vel antar jeg ;p

 

Mage, samme maskin som før...

2x8 25kg

2x8 27kg

Blir ikke klok på dette. Sist var 30kg dødstungt, nå var dette litt for lett.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=hOvd8mTF8zI

 

Sånn i forhold til diverse teknikkvideoer osv føler jeg at lårene paralellt med gulvet som jeg har her er annerledes enn hva man ser på videoene. Er det noe jeg bør endre på?

 

Ja, også var det den bedritne nakken som skal holdes stabil da. Plasserte til og med ut flaska foran meg, men det kokte vel bort. Blæh.

 

EDIT: Hahah, gammel video fra min forrige periode med trening. Lekte med slowmotion-funksjonen på telefonen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=EWDgwcvM9Ow

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

11/08

 

Knebøy: 4x10, 30kg

5x5 74kg

Føltes bra idag. Gikk helt fint, akkurat passe seigt, og knærne var ikke det minste kranglete. Herlig!

 

Benkpress: 2x15, 20kg, 1x10 30kg

5x5 54kg.

Ikke helt formtopp her idag. Var relativt tungt, og venstre albue digga ikke bevegelsene idag. Men terpet litt på teknikk, da spenn, press med skuldre og rumpe samt føtter, og også vinkel på armer under løft.

 

Roing, smalt grep: 2x10 25kg

5x5 50kg

Funket ganske bra her. Økte ikke noe idag for å fokusere mer på teknikk og komplett utførelse. Merket det godt, så får jeg heller prøve å øke til et toppsett eller noe neste gang.

 

Magemaskin-saken:

3x8 27kg

OK.

 

Litt pussig økt idag. Alt annet enn benkpress gikk veldig bra. Til neste gang: sove og spise mer!

Lenke til kommentar

13/08

 

Knebøy: 3x10 30kg, 1x10 50kg

5x5 78kg

Okei, litt rart kne på 5. sett. Ikke merket noe etterpå.

 

Overhead press: 2x10 skulderpress manual 7kg, 1x10 20kg overhead

5x5 34kg

Var da som bare det så tungt det skulle være for tida. På tide med deload.

 

Markløft:

1x5 60kg

1x5 80kg

 

Greptrening 84kg

25s, 22s, 18s

 

Magemaskin: 2x8 30kg

Crunchmaskin 1x8 65kg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blitt litt varierende med trening i det siste... Trente den 15/08, med prøvetime på Elixia Skien. Bedritent senter. Skulle trene 17/08 med prøvetime på Elixia Porsgrunn, men de lar ikke folk få prøvetime. Vil at man melder seg inn først. Så drit og dra, Elixia. Dere har ræva utstyr og ræva alt.

 

Så da utgikk trening litt frem til jeg har fått kommet meg til Bø etter en helg på grisefylla for å være sikker på at kroppen ikke var i toppform.

 

22/08

 

Glemt loggbok hjemme.

 

Knebøy: 5x5 70kg

 

Benkpress: 4x5 50kg, 1x5 55kg

Greit nok...

 

Stående stangroing (SL-metode)

Litt varierende surr her med vekter. Toppsett på 60kg. Tungt nok.

Lenke til kommentar

24/08

 

Mistet loggbok...

 

Knebøy: 5x5 75kg

Var jævlig tungt, men aldri nær failure. Antar overskuddsenergi var lavt. Men likevel fornøyd.

 

Overhead press: 5x5 30kg

Tester ut å gå ned litt i vekt for å se om det er mulig å hente noe progresjon her. Har også hatt treningsfri en stund fra dette. Var mildt sagt tungt det her og, så får se.

 

Markløft: 1x5 60kg, 1x5 80kg

Greit nok dette her. Ikke for tungt, men var litt dårlig teknikk idag.

 

Grepstrening: 90kg, 30, 25, 20 sekunder

 

Ymse sett på crunchmaskin.

Lenke til kommentar

26/08

 

Captain Morgan

Funket greit.

 

Øl

Ikke noen favorittøvelse, men måtte nesten ta til takke med det.

 

Dette ødela nok litt for økten idag.

 

Knebøy: 5x5 75kg

Seigt men gjennomførbart

 

Benkpress: 3x5 55kg, 1x3 55kg (fail på fjerde)

 

Roing med stang, 2x5 60kg

Kabel: 4x5 55kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...