Gå til innhold

Fredriks treningslogg

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å se, men jeg tror du kan tjene på å faktisk lene deg litt mer forover i nederste del av løftet. Hvis du ser på klippet så ser du at stanga beveger seg i en S fordi den går rundt knærne. Stanga skal bevege seg i en så rett linje som mulig slik at man oppnår kortest mulig løftebane. Prøv å løft slik at knærne ikke kommer i veien. Men på topp er jeg enig med overnevnte tips om å lene seg mer bakover, skyve hofta fram og skvise ræva sammen. Ingen vits i å lene seg overdrevent mye bakover slik noen gjør, men det gjelder å ikke være foroverlent heller. Vær vertikal når du har låst ut :)

Takker! Da skal jeg teste det. Legger vel ut en ny video snart for å sjekke. Har aldri prøvd å løfte noe særlig tungt i markløft fordi jeg vil ha en ordentlig teknikk, så da hjelper det å filme og få tilbakemelding fra andre og også se litt selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å virke pirkete, men jeg tror Troe har et poeng når han skriver hvordan du bør fordele vektene :)

Hva om du prøver ut en uke med det han legger fram:

Bryst og Ben

Biceps og Triceps

Rygg og bakside skuldre

Skuldre og nakke

Jeg tror du vil ha god framgang på dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Discipline er nok inne på noe her. Du kan nok lene deg mer fremover enn du gjør nå. Dette er ikke knebøy, så hofte kan være littegran høyere og ryggen han ha litt mindre vinkel. Husk bare på at du forsatt skal ha vekta på hælen eller midt på foten, ikke foran på foten/tærne. Skyv hofta frem og trekk skuldrene tilbake på toppen.

En ting til: Det er ikke nødvendig å kontrollere stanga på veien ned. Sier ikke at du skal slippe stanga ned, men når du kommer forbi knærne kan du sette den hurtig ned.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

30/07

Knebøy:

3x10, 20kg

5x5, 48kg

Sakte utførelse, ingen smerter. Kjenner det er for lett men greit å være på den sikre siden. Merker at kneet fortsatt er litt pussig innimellom. Ikke noe vondt, men merker at det ikke er helt som det skal. Så får se hva jeg gjør med det.

Benkpress:

2x15, 20kg

3x5, 44kg

1x5, 50kg

1x5, 54kg

Tenker jeg dropper å øke underveis i økta her neste gang. Tester ut å kjøre 5x5 fullt ut i stedet.

Roing, bredt grep:

5x5, 50kg

Dette var uvant tungt med bredt grep...

Mage:

3x8, "62,5kg"

Okei økt, merker jeg trenger litt mer hardkjør fra knebøyen for å virkelig kjenne det, men det er jo naturligvis ikke første prioritet. Hadde også litt dårlig tid idag da jeg måtte rekke hjem for å dusje og lage mat før jobb i tillegg.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men fikk liksom litt vondt inni kneet når jeg begynnte å nærme meg 90 grader i kneleddet. Det var ikke noen skrikende eller akutte ille smerter, men det var ubehagelig og gjorde litt vondt.

Tok en pause fra bøy og begynnte etterhvert igjen med bedre teknikk (gikk dypere) og med lav belastning, og har ikke merka noe særlig til det enda. Har fortsatt relativ lav belastning tho. Kankje det kommer tilbake seinere.

Lenke til kommentar

01/08

Knebøy: 3x10 20kg

5x5 54kg

Gikk greit. Merket kneet på ett av settene men ikke noe mer enn det etterpå eller lignende.

Overhead press:

Oppvarming med skulderpress hantler

2x10, 7kg

Med stang: 1x10, stang

5x5 30kg

Strakk noe i venstre skulder på oppvarmingssett med stang, så økte ikke vektene noe.

Markløft:

1x5 60kg

1x5 70kg

Tungt på siste sett, men mest fordi jeg var sliten fra før tror jeg. Prøvde å jobbe litt mer med hoftene og unngå S-bevegelsen med stanga. Gikk greit tror jeg. Terpe litt mer.

Lenke til kommentar

03/08

Knebøy, 3x10 20kg

5x5 60kg

Benkpress: 2x15 20kg, 1x15 30kg

5x5 50kg

Dette ble litt for lett. Så får se om det blir økning til 5x5 52kg, eller et høyere toppsett

Roing, smalt grep: 1x20 25kg

5x5 55kg

Tungt...

Magemaskin, 2x8 65kg.

Prøvde også en annen type magemaskin med vektskiver der man bøyer hele kroppen inkludert beina i en crunch. Tungt som faen med noe sånt som 35kg på :p

Lenke til kommentar

05/08

Knebøy: Varmet opp med step-ups samt 3x10 med stanga

5x5 64kg.

Merket ikke noe til kne idag.

Overhead Press: Varmet opp med 3x10 7kg skulderpress hantler

5x5 34kg.

Hadde ikke trodd dette kom til å gå, men med en grei pause før siste sett gikk det overraskende mye bedre enn 4. sett.

Markløft:

1x5 60kg

1x5 74kg

Filmet. Legger ut film senere tenker jeg. Prøøøøver å tenke på tipsene her men vil vise seg om det har gitt resultater. :p

Lenke til kommentar

Litt mer opp og frem med brystet, vil jeg si. Ellers så løftet i seg selv mye bedre ut. Mulig du kan prøve å skyte ut rumpa enda mer i bunn der.

Enig, frem med brystet og dra skuldrene mot hverandre på baksida om du skjønner?

Du løfter i en mer rett linje nå enn sist :thumbup:

Husk å skvizzzzze assen på topp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...