Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Njaaa. En liten tilvenningsperiode, kanskje? Blir litt øm og får noen træler, i likhet med slik det er på innsiden av hendene. KOS, med andre ord!

 

Hvorfor ikke? Nei, synes bare det er litt heavy! i SL5x5 anbefales det jo kun å ta 1-2 sett med 5 reps. Det er nok en grunn til det, uten at jeg klarer å gjengi den på stående fot her og nå.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Nei, synes bare det er litt heavy! i SL5x5 anbefales det jo kun å ta 1-2 sett med 5 reps. Det er nok en grunn til det, uten at jeg klarer å gjengi den på stående fot her og nå.

Det er ikke noe galt med 5x5 på markløft i seg selv. Men når man kjører det i kombinasjon med 5x5 knebøy tre ganger i uka slik som SL5x5 så kan nervesystemet få kjørt seg når man kommer opp i tyngre vekter. Derfor er det SL-programmet satt opp slik, men nå er SL tross alt bare et av veldig mange programmer der ute.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er 1x5 på mark er som phax seier på grunn av at det er knebøy same dagen. Det er ikkje noko problem med 5x5 om du kun tar mark den dagen.

 

Det er lurt å bruka litt tid på settene. Ta deg tid til riktig oppspenning og god innpust. Touch and go går greit om ein er bevisst på dette, men det er greit med ein liten pause.

Lenke til kommentar

Har tidligere kjørt maks to sett mark, når jeg kjørte SL5x5, men der fungerer jo marken litt som en støtteøvelse til tung knebøy som sagt. Andre programmer har mer volum. Ser mange som trener etter styrkeløftprinsipper osv kjører adskillig mer volum enn 25 samlede repetisjoner og, så tror ikke det er noe problem, så lenge teknikken holder.

 

Når det blir tungt blir det automatisk til at jeg bruker litt mer tid på å resette før hver rep, så tror det fungerer greit til nå.

Lenke til kommentar

15/12

 

Knebøøøøy, 5x5 105kg

Satan dette var tungt idag. De tre første settene hadde jeg null tro på at det kom til å gå, men det løsna mot slutten. Lekte inn det femte settet. Nevrologisk tilpasning?

 

Sittende tåhev: 2x8 45kg

Jeg hater virkelig denne. Null polstring omtrent på apparatet, så det gjør vondt på låret.

 

Benkpress: 3x5 65kg

Økte ikke her fordi jeg vil vite jeg har kontroll. Gikk greit, så jeg øker neste uke.

 

Cable crossover:

1x4 60, fucked up teknikk, for tungt.

3x8 50

1x8 40

1x8 30

Teknikken her må jobbes med... Går for langt tilbake, men er bevisst på det, så det ordner seg vel i løpet av et par økter.

 

Overheadpress:

1x8 32,5kg

1x6 32,5kg

1x8 32,5kg

For kort pause eller noe før det andre settet. Tredje sett gikk greit, men var tungt. Bedritne skuldre.

 

Triceps pushdown: Vas

Brukte et annet kabelapparat med annet håndtak, andre vekter osv. Ble bare surr.

Lenke til kommentar

I'm BACK! Ferdig med eksamener og har ferie. For å feire meldte jeg meg inn på Pro Gym Grenland igjen, og fy faen så koselig å være tilbake. De har kjøpt inn power rack siden sist, så nå er det tre racks og et power rack der, samt bygget ut med et lite, koselig rom for mage-trening osv med TRX. <3

 

20/12

 

Knebøy: 5x5 100kg

Tungt og uvant med måten å løfte ut av racket, så må passe på knær her. Neste gang kjører jeg i power rack.

 

Tåhev stående: 2x8 90kg

Disse 90kgene var tyngre enn i Bø, sånn seriøst :D

 

Benk: 3x5 64kg

Har ligget rart i det siste og hatt litt vondt i ryggen, dette merket jeg når jeg skulle spenne meg opp. Ikke noe digg...

 

Cable crossover: 3x8 20 (antar det er kg på skivene her), 1x8 15kg

 

Skulderpress i Panatta: 3x8 med 15kg på hver arm

 

Pushdown: 1x8 55kg, 2x8 60kg

 

Diiiiiiigg å være tilbake <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

21/12

 

Markløft: 3x5 110kg

Stoppa etter tredje sett. Etter andre sett skulle jeg flytte stanga litt med benet og fikk vondt i kneet. Gadd ikke pushe veldig da...

 

Leg curl: 1x8 25, 1x8 30

Lettere på maskinen på Pro Gym enn i Bø.

 

Roing, halvsmalt grep: 3x8 55kg

Tungt det her. Håndtaket er bredere enn et v-håndtak i hvert fall.

 

Nedtrekk: 3x8 50kg

Lettere her og.

 

Fjesdrag: 2x8 35, 1x8 25

Digg :)

 

Kabelcurl: 2x8 40

Tungt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liiiten tur innom igjen. Bare en dilleøkt idag der jeg prøvde å få med litt dra, litt press.

 

Knebøy: 3x5 100kg + noen feite låser (viktig å få med de 2kgene de representerer!)

Markløft: 1x5 110kg + nevnte feite låser

 

Skulderpress maskin: 1x8 30kg, 2x8 34kg.

Jøss, dette var jo lett. Kjekt med maskin!

 

Cable crossover: 3x8 20

Er avhengig av å få inn teknikken her, vil ikke ødelegge noe. Greit nok.

 

Nedtrekk: 1x8 50kg, 1x8 55kg

55 var seigt

 

Tåhev stående: 1x8 90, 1x12 70

 

Litt planken i TRX, crunches osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...