Zeph Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Benkpress: 3x5 62,5kg Var tungt nok de to første settene, men prøvde å skifte grep til 3-4cm smalere på siste sett. Har tidligere hatt lillefingeren på "stripen" uten grepoverflate. Flyttet litt smalere nå og siste settet var en lek. What kind of sorcery is this!? Har det noe å si på aktiveringen av bryst, blir den mindre? Det spørs litt kvar du er sterkast. Med smalare grep brukar du litt meir triceps og litt mindre skuldre/bryst. Om målet er å løfta så tungt som mogleg så er det anbefalt det grepet der armen har ein 90º vinkel. Dvs at du har albogen rett under hendene. Smalare grep skal visstnok ha mindre aktivering av bryst og meir på triceps. Samtidig er det mindre belastande på skuldrene, samt at løftebanen blir lengre. Breidt grep: Meir aktivering av bryst, meir vekt over tid, meir belastning på skuldrene. Smalt grep: Mindre aktivering av bryst, litt mindre maksvekt, mindre belastning på skuldrene. Ein kan ikkje få i pose og sekk desverre. Personleg har eg eit grep som er litt breiare enn skulderbreidd. Eg jobbar heile tida med aktivering av bryst ved å vri hendene innover og få riktig bane på albogane. Dvs. eg vrir høgre handa vekk frå meg og venstre mot meg samtidig som eg klemmer og trykker innover. Som om du tar ein klem med ei trestamme. Hendene flyttar seg sjølvsagt ikkje, men det er nok til å få aktivert brystet betre. Pushups:6, 5 Mister strong man! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Hmm, ja, bekymringen er om jeg mister dyrebar aktivering av bryst nå. Men med det grepet jeg har hatt, der lillefinger ligger i det lille feltet uten "grepssone" har det stått litt stille, var mye lettere når jeg flyttet grepet bare noen cm smalere. Tror det uansett fortsatt er bredere enn skulderbredde, må sjekke opp neste gang. Ja de push-upene var virkelig saker idag! Helt rått hvor bøs jeg følte meg med det Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Aktivering er for øvrig noko ein med fordel kan bruka i andre øvingar og. Pressøvingar for bryst er bevegelsesmessig ikkje optimalt i forhold til aktivering av bryst. Til det måtte ein hatt ein belastning som gjekk fram og på kryss av brystet. Eg har gått litt fram og tilbake når det gjeld brystøvingar og har no landa på benk, diamant push-up og decline benk. Av dei tre synest eg det er lettast å få brystet aktivert med decline benk. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Børge Fagerli anbefaler også decline har jeg hørt, så får se om jeg gidder å Bø-mekke (bokstavelig talt) til en av benkene for å ta decline... 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 6/12 Markløft: 5x5 107,5 Jeg må få meg kalk... Stanga sklir på grunn av fuktig grep. Tungt, men det synes jeg ALT er på mark... men jeg øker jo, så. Leg curl: Utgikk idag! Gåen etter markløft, og jeg måtte få litt fortgang på økta for å komme hjem og lese mer på eksamen til i morgen... Roing: 3x8 55 Begynner å bli tungt det her nå. Tar nok samme vekt neste gang. Fjesdrag: 2x8 80 Måtte ta dette først, siden nedtrekken var opptatt og jeg fortsatt ikke hadde all verdens tid. Nedtrekk: 1x8 55kg, 2x8 50kg Overvurderte liiiiitt med 55. Etter det her var jeg helt sykt sliten i grepet, og hadde tidenes pump i underarmen Kabelcurl: 2x8 80 Fortsatt drøy pump i underarmen, på det punktet der det kjentes ut som om den skulle sprekke. Men øvelsen var lett. Helt grei økt, litt preg av stress og at det var tjue mennesker i styrkerommet. Latterlig mye folk, trangt, kø og mas. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 08/12 Knebøy: 5x5 100kg Ikke akkurat luft, men det gikk greit. Sittende tåhev: 2x8 40kg Denne øvelsen fikser jeg ikke store vekter på, blir helt skjelven på vei ned Benkpress: 3x5 65kg Tungt, men jeg tror dette er pers? Cable crossover: 2x8 50 Digg <3 Bra kontakt! Heretter en øvelse jeg liker. Overhead press, min nemesis: 3x8 27,5kg Greit, men 30 hadde sikkert ikke gått. Triceps pushdown: 3x8 110 Veldig greit, øker neste gang. Ett dropsett på 50, 12 reps. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) - Endret 14. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Kjører med stang, så er sammenlagt. Skuldre henger etter i styrken... Prøver variere mellom skulder, arnold og overhead press. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Kjerring. Er jo bare å dytte ting oppover. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Kjerring. Er jo bare å dytte ting oppover. Du kunne sagt det før, så jeg slapp å overkomplisere ting! Feiten. 2 Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Kjerring. Er jo bare å dytte ting oppover. Liker deg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Get the fuck outta here! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) 55kgx10 her i gården edit: med mer å gå på Endret 9. desember 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 55kgx10 her i gården edit: med mer å gå på Henger meg i jungle gymet. Sayonara! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Gå å legg deg og restituer! Jeg har alibi for å være våken, akkurat kommet fra jobb og skal snorke i ihvertfall 10 timer Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Sant! Trening i morgen klokka 13, sååå. Skal ta 200kg i mark. 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 9/12 Markløft: 5x5 110kg Grepet holdt, såvidt! Siste sett var satans tungt å få letta av bakken Leg curl: 2x8 20kg Droppa litt i vekt her, fikk kjørt meg nesten svimmel på markløften så tar leg curlen som det det er, en støtteøvelse og "autoregulerte" meg litt ned. Forøvrig var det lett. Roing: 3x8 55kg Fortsatte på 55 for å vite at jeg har kontroll. Gikk greit. Nedtrekk: 3x8 50kg Tungt nok! Fjesdrag: 2x8 80 Blir for "tungt" her. Går fint, men vil heller ha litt mer kontrollert utførelse. Kommer ikke til å øke med det første tror jeg. Skulderhelse foran alt på denne øvelsen. Kabelcurl: 2x8 90 Tungt idag, GITT. Bra økt, egentlig. Men begynner å lure litt på om jeg trener på et treningssenter eller Eventyrfabrikken. Fy faen så mye farlig teknikk jeg ser. Idag var det en gjeng som trente markløft, eller, to avarter som jeg liker å kalle rykkmark og krumbøy. Han ene spente på seg et belte og dro 100kg med en rygg som nærmest så ut som en halvsirkel, mens han andre "upped the stakes" og lastet på 140kg, spente på seg belte og røska det opp av bakken med krummet rygg og en bevegelse som i beste fall kan sies å være delt opp i tre deler. Hvordan kan sånne folk være på treningssenter og ikke innlagt på Sykehuset Telemark? 2 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 12/12 Knebøy: 5x5 102,5kg Greit. Siste sett var tungt, men ellers veldig gjennomførbart. Tåhev stående: 2x8 90kg Benkpress: 3x5 65kg Fortsatte på 65 her, har jo ræva fremgang kilomessig. Gikk greit men var jævlig tungt til tider... Cable crossover: 3x8 50 Diiigg. Øker neste gang. Terper litt teknikk nå for å sikre maks aktivering av bryst og ikke no annet fjas! Overhead press: 3x8 30kg Oi, dette gikk jo overraskende bra... Triceps pushdown: 2x8 120, 1x8 80 Greit, tungt nok. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 13/12 - Killin' me softly with deadlifts, killin' me softlyyyy Markløft: 5x5 112,5kg Fy... faen... jeg tror jeg døde. Grepet glipper fordi hender og stang blir fuktige as usual. Testa mixed grip, samme driten. Måtte ta lang pause mellom 4. og 5. sett her, og 5. sett føltes ut som om jeg prøvde å drepe meg selv. Så innihelvetes tungt. Leg curl: 2x8 20kg Greit nok. Roing: 3x8 57,5kg Tungt siste sett... Nedtrekk: 3x8 50kg Dette var seigt som faen idag. Markløften drepte meg tror jeg. Fjesdrag: 2x8 70 Gikk ned litt her for bedre kontroll, det fungerte. Kabelcurl: 2x8 90 Tungt det og egentlig. For en fantastisk seig økt... Men jeg kom meg gjennom, og 5x5 112,5kg gikk jo opp til slutt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Lær deg å bruke hook grip: Ellers kan det jo være kjekt med kalk? Hvorfor kjører du 5x5 på markløft, forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå