Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Fine oppvarmingssett i det minste. :)

Squat to stand bør du kjøre før du begynner å løfte. Kjør gjennom det opplegget Børge har på en youtubevideo. I tillegg tar du squat to stand og goblet squats. Da vil jeg si du får varmet godt opp, og tillegg løsnet opp litt. Det kan jo også bare være at du ikke klarer å holde kjernen strammet fordi det er så tung vekt?

Men tøying vil jeg i alle fall anbefale. Prøvde noe artig for et par uker siden.

og
. Dersom du er tøff nok så kan du jo prøve. Det "løsner" godt opp.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker det fortsatt, dessverre.. Merker det mest i hofteledd og rundt der selv. Tester ut litt forskjellige bredder og vinkling på føtter for å se. Hjelper det ikke blir det fysio tenker jeg.

 

Tusen takk, wingeer! Skal definitivt gi det et forsøk! Kan jo ikke holde på sånn her :p

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

9/11

 

Drittøkt!

 

Knebøy utgår, knirker litt i høyre kne for tiden så roer ned

 

Benkpress utgår pga albue

 

Pec-deck: drittvekter i drittsett. Husker ikke antall eller vekt engang. Rar følelse.

Skråbenk manualer: 2x5 22,5kg

 

Planke og sideplanke

 

Tricep pushdown:

3x8 90 (??) lbs eller noe

Kjente albuen meldte seg. Triceps muskelfeste eller noe som krangler. Da vet vi det.

 

Roing smalt grep:

5x5 60kg

Helt greit, dagens eneste lyspunkt :p

Lenke til kommentar

Du har et poeng. Går nok over på en deload snart, sånn hvertfall i forhold til å bytte ut program etc.

 

Har hatt litt uflaks i det siste. Kneet er for eksempel ikke VONDT, men jeg kjenner det er noe der, en lignende følelse jeg hadde i sommer. Så tar litt forholdsregler. Albuen ble kranglete etter smalt grep og albuer forover på knebøy. Det høres verre ut enn det er tror jeg.

 

Lastet opp en teknikkvideo til Fitnessbloggen på et tidligere løft på 97,5kg, og fikk i grunn greie tilbakemeldinger på teknikken, men det blir fokus på mobilitet fremover på treningsfrie dager.

Lenke til kommentar

Flaut å logge for tida omtrent :p

 

Knebøy:

3x5 100kg

1x4 100kg (gikk dypt, vippet litt forover og traff safety. Gidder ikke prøve på et dødt løft fra safety, så stoppet)

1x5 100kg

Anser dagens fadese som flau, unødvendig og urutinert, men det var ikke styrken det sto på. Bøyen var lett idag... Burde gått opp som planlagt.

 

Overhead press Myo:

1x12 32,5kg+4+4+4+4 30kg

Gikk for tregt med 32,5 denne gangen, så gikk ned i vekt.

 

Markløft:

1x5 90kg

1x5 117,5kg

 

Planken, sideplanken osv.

 

Grei nok økt. Irriterende at jeg bygger opp under det wingeer også har sett, at ting går dårlig for tiden. Satser på nytt program neste uke, og deloader samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fine oppvarmingssett i det minste. :)

Squat to stand bør du kjøre før du begynner å løfte. Kjør gjennom det opplegget Børge har på en youtubevideo. I tillegg tar du squat to stand og goblet squats. Da vil jeg si du får varmet godt opp, og tillegg løsnet opp litt. Det kan jo også bare være at du ikke klarer å holde kjernen strammet fordi det er så tung vekt?

Men tøying vil jeg i alle fall anbefale. Prøvde noe artig for et par uker siden.

og
. Dersom du er tøff nok så kan du jo prøve. Det "løsner" godt opp.

 

Huff, driver på med full squat nå. Så jævlig slitsomt. Her må jeg tydeligvis trene meg opp litt toleranse. Går greit med låra, egentlig, verre med sener over ankel, som får kjenne strekken :p

 

Auu, hip stretch var hvertfall jævlig!

 

EDIT: Kan forresten melde at hofteleddet kjennes bedre ut idag enn tidligere. Det er positivt.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Må bare fortsette å presse meg, så blir det nok bedre. Er jo tydelig at det øker mobiliteten når det sliter noe så infernalsk i muskler. Sykeste strekken jeg har opplevd på hip stretch i allefall. Ene benet klarte jeg ikke sette andre foten ordentlig foran engang så.

 

Har ikke endret noe på oppvarming egentlig, gått i den samme stilen. Men kan jo hende at det var noen fordeler med å hoppe over bøy en dag osv. Inte vet jag! :p

Lenke til kommentar

DREP MEG! :D

 

Første testøkt med tosplitt!

 

Opprinnelig så det slik ut:

treningsprogram.png

 

Fant ut underveis at om jeg vil gjennom på en nogenlunde passende tid går jeg ned til 3x5 på benkpressen. Dips rev godt...

 

Økta:

 

Knebøy:

5x5 102,5kg

Lett idag. Woo-yay.

 

Tåhev:

1x12 blokk #16

1x12 blokk #15

Gikk ned litt her, for å unngå for lange pauser og de største utskeielsene

 

Benkpress:

3x5 60kg

Gikk ganske lett idag

 

Dips:

5, 5

River greit det her. Tilvenning og trening antar jeg.

 

Skulderpress:

1x12 15kg

1x8 15kg

1x12 12,5kg

Litt feilvurdering her jaaaaa... Men det er lov, ikke vært oppe på det rep.antallet på... 9mnd?

 

Triceps pulldown:

2x12 70lbs

For lett

 

Tanken er å etterhvert øve inn lying triceps extension. Testet ut idag men merker jeg mangler litt mobilitet i skulderparti for å få ordentlig utbytte her.

 

Alt i alt rimelig fornøyd med økta. Visste det kom til å bli en test-økt uansett, og gikk nå ikke så altfor ille. :)

 

Kommentarer?

Lenke til kommentar

15/11

 

Markløft:

5x5 90kg

Greit, fokus på teknikk når det å bli sliten er med i bildet.

 

Leg curl:

2x12 15kg

Altfor lett

 

Roing:

3x12 40kg

Greit, kjente god aktivering her.

 

Chinups:

2 (skalla i taket, ble forbanna), 5

Tror jeg kutter ned på antallet sett her. Får prøve neste gang med tre. En nisse som sto og dro seksti sett i kabelracket som har ordentlig mulighet til chinups, så jeg måtte bruke en bedriten sak festa på veggen, altfor høyt på veggen.

 

Shrugs:

Driter i shrugs, det tar for laaaaaang tid!

 

Facepulls:

2x12 40lbs

Deilig!

 

Kabelcurl:

3x12 70lbs

T to the ungt. Tenker gå over til barbell curl her.

 

Alt i alt en grei økt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får vel logge litt igjen, VEL!

 

28/11

 

Første test av knevarmere i forbindelse med knebøy. Diiigg! Deloader også i knebøy for tiden, derfor lavere vekter.

 

Knebøy: 5x5 92,5kg

Luft. Overrasket over hvor lett dette var, så det var rimelig digg. Skal bli straffet for en "lett økt" senere fikk jeg merke.

 

Tåhev, stående: 2x12 #17 (aner ikke hva de blokkene veier jeg, sikkert 5kg)

Helt greit, men apparatet her er ræva, så det mangler friksjon på kanten, noe som gjør at man sklir litt for hver gang man går ned.

 

Benken var opptatt av tre gutter og deres tre fnisende venninner som bare var på besøk på gymmet, så det ble skråbenk...

Skråbenk: 5x5 20kg manualer

Altfor lett..

 

Pushups: 10 stk, 9 stk.

Faen så svak jeg er her

 

Arnoldpress: 1x12 12,5kg

Skulderpress: 2x12 10kg

Og omtrent heeer straffet det seg. Helt latterlig hvor tungt 12,5 skulle være på skulderpress idag. Tok det i forrige uke, men idag var ikke skuldrenes dag skjønner jeg

 

Triceps pushdown: 2x12 100lbs + to droppsett på 70 og 40

DIGG! Rimelig seigt mot slutten, men sånn må det være

 

Fin økt, med unntak av skuldrene, og en undervurdering på skråbenk. Tar det som deload

Lenke til kommentar

29/11

 

Markløft: 5x5 102,5kg

Tungt nok det her, mest psykisk kanskje.

 

Leg curl: 2x8 25

Tungt nok det her og, men går greit. Bite det i seg.

 

Roing, sittende, smalt grep: 3x8 50

Grei vekt, ble seigt mot slutten

 

Nedtrekk: 3x8 40

Ok, litt lett.

 

Facepulls: 2x8 60

Helt greit

 

Kabelcurl: 2x8 80

Kabelcurl med håndtak i hver stasjon, dras inn mot hodet. Husker ikke hva den heter jeg: 2x8 40

 

Okai økt

Lenke til kommentar

01/12

 

Knebøy: 5x5 93,75

Svimmel som jeg er, så klarte jeg altså å sette på en 1,25 med 1-tallet slitt bort på ene siden, og 2,5 på den andre. Planen var altså 95kg, meeen det ble ikke noe. Var lett forøvrig.

 

Tåhev, sittende: 2x10 35kg

Føler jeg har så liten kontroll på vei ned her, beina rister osv. Ikke spesielt tungt, men rister som sagt

 

Skråbenk m/manualer: 3x5 25kg

Lett nok, deilig!

 

Pushups: 12, 10

 

Skulderpress: 3x8 12,5kg

Lett i grunn. Øker neste gang, eventuelt tar overheadpress

 

Pushdown: 2x8 100, 1x8 110

Lett. Woop. Lurer på hvor mye det faktisk er i kilo her jeg.

 

Bra økt! Tipper det er på grunn av ny teknisk skjorte. Garantert.

Lenke til kommentar

02/12

 

Markløft: 5x5 105kg

Greit, siste sett var en breeze. Tilpasning ftw!

 

Leg curl: 2x8 25

Fortsatte som sist her siden jeg syntes det var jævla tungt. Helt ok idag.

 

Roing: 3x8 52,5

Helt ok. Woop!

 

Nedtrekk: 3x8 45

Luft..

 

Fjesdrag: 2x8 70

Lett, men går ikke etter de helt enorme belastningene her. Tar det litt sakte, skulderhelse er prioritet.

 

Kabelcurl: 3x8 80

Digg siste sett.

 

Bra økt, fin start på helga :D

Lenke til kommentar

5/12

 

Knebøy:

5x5 97,5kg

Fem sett med oppvarming, vitsen med det da?

 

Tåhev, stående:

1x8 85kg, 1x8 90kg

Glemte at jeg var over på 8 reps og ikke 12, så økte på neste sett.

 

Benkpress: 3x5 62,5kg

Var tungt nok de to første settene, men prøvde å skifte grep til 3-4cm smalere på siste sett. Har tidligere hatt lillefingeren på "stripen" uten grepoverflate. Flyttet litt smalere nå og siste settet var en lek. What kind of sorcery is this!? Har det noe å si på aktiveringen av bryst, blir den mindre?

 

Pushups:

6, 5

Hva i helvete... Rett fra benk og over her, men likevel a. Jeez!

 

Overhead press: 1x8 32,5kg, 1x8 30kg

Jaavel. Siste rep på 30kg måtte jeg pause i sikkert 10 sekunder.

Skulderpress manual: 1x8 12,5kg

Det var disse skuldrene da...

 

Tricep pushdown: 3x8 110

 

Grei økt, men undrer litt på dette med grepet i grunn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...