Gå til innhold

Fredriks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste benkpressen i RYP er vel med 15 graders skrå, fordi de skal slå to fluer i en benk. Jeg har ingen sterke meninger om at 15 grader er useless, men hvis man tar flatbenk i tillegg kjører jeg personlig 30 eller 45 grader benk, for at det faktisk blir en annen øvelse istedet for en halv-versjon.

 

Skrå skal være skrå, ikke skeiv.

 

Jeg har ingen kilder på dette bortsett fra egen hukommelse og tankevirksomhet, så ikke siter meg på dette :p Er du fornøyd med 15 grader, så kjør på og vær glad. If it works, dont fuck with it.

Lenke til kommentar

02/11

 

Knebøy:

5x5 97,5kg

Greit idag, løsnet på tredje sett. Må dog starte med mer seriøs tøying. Merker det i korsryggen så antar at det blir noe butt wink her...

 

Overhead Press (Myo-reps-prosjekt)

12+4+4+4+4 30kg

Gikk veldig greit, men blir jo sliten

 

Markløft:

1x5 90kg

1x5 112,5kg (Dette var tuuungt, og sikkert 10-15 sekunder pause mellom repetisjoner...)

 

Slitsomt, men fornøyd med økta.

Lenke til kommentar

Milepæl!

 

4/11

 

Knebøy:

5x5 100kg

Endelig! Målet var å ta det før jul, og fantastisk å nå det målet. Deilig med runde tall, og det var ikke noe spesielt stort problem. Slet mer med 97,5 tidligere i uka. Fantastisk følelse! Feirer med å lage meg brownies. :p

 

Pec deck:

5x5 89lbs (rundt 40kg veiledende vekt uansett)

Tar litt alternative øvelser for å skåne albuen på venstre arm som har vært kranglete.

 

Roing, smalt grep:

5x5 60kg

Tungt idag... Men det driter jeg i. :p

Endret av Fredrik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

7/11

 

Knebøy:

5x5 100kg

Flaks. Lange pauser, og en korsrygg som melder seg. Følelsen av stølhet/ømhet under utførelse. Gir seg fort etter jeg er ferdig. Noen tips til hva det kan være? Er ikke VONDT, men ømt. Hadde også glemt vannflaska mi hjemme, så det ble lite vann under settene. Jævlig tungt...

 

Overhead press (Myo-reps)

12+4+4+4+4 32,5kg

Tungt også her, fjerde sett løsnet.

 

Markløft:

Utgikk pga korsryggen

 

Kabelcurl->triceps pushdown

3x8 70lbs

 

Litt face pulls på slutten.

 

Dumme korsrygg, og dumme meg som glemmer vannflaske. Men fikk nå gjennomført på et vis..

Lenke til kommentar

Hm. Prøv å øke bevegeligheten i hamstrings, innsiden av lår og generelt i hofteleddet. Det kan være det da blir lettere å holde kjernen strammet i bunnen av løftet.

 

Endring:

Nå vet jeg heller ikke hvordan du varmer opp, så det kan være vanskelig å peke på noe.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Hm. Prøv å øke bevegeligheten i hamstrings, innsiden av lår og generelt i hofteleddet. Det kan være det da blir lettere å holde kjernen strammet i bunnen av løftet.

 

Endring:

Nå vet jeg heller ikke hvordan du varmer opp, så det kan være vanskelig å peke på noe.

 

Ja, tenker at jeg må begynne med dynamisk oppvarming og tøying i tillegg. Per idag består oppvarming av kun knebøy. Idag ble det noe slikt som 10x20, 8x30, 6x40, 5x50, 3x60, 3x70, 1x80, 1x90.

 

Når jeg kjenner etter kjennes det nesten ut som pump i korsryggen. Kan det være en idè med egenmassasje, tøying og slikt? Squat to stand, spiderman etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...