aregar Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Har nylig installert 2 stk av dette: XFX Radeon HD 6850 1GB GDDR5 "Dual Fan" http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623769 . Tenkte som så at dual fan burde bety at det er relativt stillegående i forhold til 1 større vifte, men der tar jeg kanskje feil? Synes dette greiene bråker altfor mye. Er det noe annet jeg kan prøve istedenfor dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 En vifte hadde ikke blitt noe større, ser ut som 2x av vanlig størrelse. Sjekk temp på kortene, er det nok luft mellom? Lenke til kommentar
aregar Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Ser ut fra GPU-Z at kort 1 ligger på 52 grader mens kort 2 på ca 42.. Er ikke mye plass mellom korta nei, men det er begrenset av HK-designet, så det er ikke mye å gjøre med det. Kabinettet står forøvrig åpent nå, og er lite annet inni der så er ingen "varmluftslomme" der. Kjører 2 skjermer med 1920x1080. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Problemet ligger nok i at XFX-kort ofte er bråkete, men mest i at du har to skjermkort. Gigabyte-modeller pleier å være de mest stille kortene, ASUS og MSI er heller ikke langt unna. Lenke til kommentar
aregar Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Hmmm.. Ja litt støy blir det vel.. Hva med dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634547 Da tenker jeg det blir stille Har koblet ut alle harddiskene mine og installert SSD også, så har jeg resten av lagring over gigabit nett med NAS. Finnes det noe rammere enn dette kortet i dag uten vifte? Hvordan vil ytelsen på dette være 1 vs 2 kort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Du kan ikke kjøre to vifteløse kort i Crossfire uten noe heftig luftflyt. SilentPCReview sier at at et HD 6850 ASUS DirectCU-modellen kjører på 17-18 dBA. Jeg vet ikke hva du legger i "stille", men jeg tror det vil være ganske stille da, det kommer jo helt an på kabinett og plssering selvfølgelig. Et skrivebord og et teppe demper jo en del lyd. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Borr hull i veggen og sett det i rommet bak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå