pippi92 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg ønsker å gå over fra pc til mac, men har ikke lyst til å kjøpe en ny, hvis jeg kan få en som er ett år gammel billigere. Hva er det jeg bør se etter når jeg leter? Er det dumt å kjøpe brukt macbook pro? Her er noen som jeg har funnet, virker de troverdig og bra? macbook pro 7000 kr macbook pro 8000 macbook pro ny Har veldig lite peiling på alt som har med data og gjøre, trenger bare en som funker godt og som kan brukes til photoshop, illustrator og div slike program. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Ta den siste. Da får du preget den til din egen mac.com adresse osv. Sørg for å kjøpe en Apple Carepack eller hva de utvidede garantiene heter og få med originalkvittering. Gratulerer med ny mac. Til det du skal bruke maskinen din, vil det ikke spille noen rolle om du kjøper en PC eller en mac. Softwaren er identisk. Endret 9. juli 2011 av captzalo Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Tittet over hardwaren. Den siste er desidert best kjøp. De to andre er gamle versjoner av innmat. Og prismessig konkurerer den i5-maskina medtilsvarende PC. Jeg er dog litt skeptisk til 13" skjerm dersom du skal bruke mye programvare som photoshop og indesign, men det er jo bare å handle adapter til ekstern skjerm, så har du skikkelig oppsett du kan jobbe på. Mac trenger bare et DVI-adapter til noen hundrelapper, så kan du bruke den på rimelig priset PC-skjerm i stedet for dyre Apple-skjermer. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en ny MBP til 7k fra Long Phan, men hvis alt viser meg å være i orden er det definitivt et bra kjøp. Endret 9. juli 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
pippi92 Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en ny MBP til 7k fra Long Phan, men hvis alt viser meg å være i orden er det definitivt et bra kjøp. Ja, det er akkurat det jeg også var litt skeptisk til.. Måtte værtfall eventuelt prøvd å prise den litt ned. Tittet over hardwaren. Den siste er desidert best kjøp. De to andre er gamle versjoner av innmat. Og prismessig konkurerer den i5-maskina medtilsvarende PC. Jeg er dog litt skeptisk til 13" skjerm dersom du skal bruke mye programvare som photoshop og indesign, men det er jo bare å handle adapter til ekstern skjerm, så har du skikkelig oppsett du kan jobbe på. Mac trenger bare et DVI-adapter til noen hundrelapper, så kan du bruke den på rimelig priset PC-skjerm i stedet for dyre Apple-skjermer. Hvis jeg ikke kjøper noen av disse, hva er det jeg bør se etter hvis jeg skal kjøpe brukt mac? Som du sier var to av de gamle versjoner, men slikt har jeg ikke peiling på..Er det noen ord eller tall eller noe jeg bør se etter? Endret 10. juli 2011 av pippi92 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en ny MBP til 7k fra Long Phan, men hvis alt viser meg å være i orden er det definitivt et bra kjøp. Ja, det er akkurat det jeg også var litt skeptisk til.. Måtte værtfall eventuelt prøvd å prise den litt ned. Jeg tror ikke det er prisen han snakker om, men faren for å bli svindlet. 7k for en ny MBP 13" er dustete. Jeg anbefaler deg å ikke falle for fristelsen. Er det for godt til å være sant, så er det som regel det. Sjansen for å bli lurt er altfor stor i mine øyne. Endret 10. juli 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
pippi92 Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en ny MBP til 7k fra Long Phan, men hvis alt viser meg å være i orden er det definitivt et bra kjøp. Ja, det er akkurat det jeg også var litt skeptisk til.. Måtte værtfall eventuelt prøvd å prise den litt ned. Jeg tror ikke det er prisen han snakker om, men faren for å bli svindlet. 7k for en ny MBP 13" er dustete. Jeg anbefaler deg å ikke falle for fristelsen. Er det for godt til å være sant, så er det som regel det. Sjansen for å bli lurt er altfor stor i mine øyne. Ja, jeg skjønte det. 7000 kr er faktisk ikke veldig billig selv om den er ny for etter en vare er betalt faller den faktisk 40% i pris. Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Selv ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte en ny MBP til 7k fra Long Phan, men hvis alt viser meg å være i orden er det definitivt et bra kjøp. Ja, det er akkurat det jeg også var litt skeptisk til.. Måtte værtfall eventuelt prøvd å prise den litt ned. Jeg tror ikke det er prisen han snakker om, men faren for å bli svindlet. 7k for en ny MBP 13" er dustete. Jeg anbefaler deg å ikke falle for fristelsen. Er det for godt til å være sant, så er det som regel det. Sjansen for å bli lurt er altfor stor i mine øyne. Ja, jeg skjønte det. 7000 kr er faktisk ikke veldig billig selv om den er ny for etter en vare er betalt faller den faktisk 40% i pris. Vel, denne er jo ny (og sikkert i eske ubrukt). Skulle en vare automatisk miste 40 % av verdien når den var kjøpt, ville vi hatt andre priser på brukte varer. Denne burde ikke miste mer enn 10 % av verdien selv om den var brukt i 3 måneder. Er helt sikker på at enten var den solgt etter 1 time eller så er det informasjon som ikke er gitt i annonsen. Men så er det alltid en avveining om man skal betale mer for en brukt mac etter en viss tid enn en pc. Tilsvarende "ny" kjøpt pc vil være kraftigere og ha mer kapasitet enn en mac. Lykke til med kjøp. Jeg er godt fornøyd med mine mac'er. Det er et godt operativsystem. M.v.h. Jan Lenke til kommentar
pippi92 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 TS her, har det vært noen problemer med årets versjon av macbook pro? Har funnet en del til salgs som alle koster rundt 8000 kr og er fra 2011. Høres det billig ut, eller er det passende pris? Disse har jeg vurdert: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29689709 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29689902 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29885367 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå