rvenes Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ahem..å åpne skjermen å risikere å spasme til i 50.000 volt er ikke akkurat noe jeg vil forbinne med risk-taking...hehe :oDu trenger jo ikke åpne den når den står på da. Etter et par minutter etter du har slått den av har spenningen forsvunnet. PS. det er ca 25.000V ikke 50.000, altså ikke mer dødelig enn disse selvforsvarsvåpnene enkelte paranoide damer har i veska. eh 50 K volt er da ikkje farlig! du kan jo mekke masse volt ved statisk elektrisitet... men da er jo amp'n så lav at man kreperer ikkje. Spenning er ikkje ferlig Straumen er farlig! 30-50 mA i eit par sekund hjertet og maner toasta. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ahem..å åpne skjermen å risikere å spasme til i 50.000 volt er ikke akkurat noe jeg vil forbinne med risk-taking...hehe :oDu trenger jo ikke åpne den når den står på da. Etter et par minutter etter du har slått den av har spenningen forsvunnet. PS. det er ca 25.000V ikke 50.000, altså ikke mer dødelig enn disse selvforsvarsvåpnene enkelte paranoide damer har i veska. Jupp, og dem er digg... Dem er ikke dødelige, men ****** hvor vondt det er... Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 .....25.000 volt?....altså.....her snakker en som har erfaring av å pisse på et strømjære ala typen man bruker for å gjære inn sau....neste jeg viste var at jeg sto 2 meter lenger bak, og ikke huska noe........og der er langt mindre enn 25.000 volt i et strømtgjære.... Så nei, når denne ryker går den i søppla...om ikke noen vil kjøpe den.....og eventuelt koste på den en reperasjon.... :wink: Betalte 3000kr for denne for 3 år siden....og da var den kanskje 3-4 år gammel allerede... /Bårdy Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Snakker du av ERFARING her?...noen damer som har måttet BzzzzTTTeee deg? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ahem..å åpne skjermen å risikere å spasme til i 50.000 volt er ikke akkurat noe jeg vil forbinne med risk-taking...hehe :oDu trenger jo ikke åpne den når den står på da. Etter et par minutter etter du har slått den av har spenningen forsvunnet. PS. det er ca 25.000V ikke 50.000, altså ikke mer dødelig enn disse selvforsvarsvåpnene enkelte paranoide damer har i veska. Spenning er ikkje ferlig Straumen er farlig! Hmm...husk at man det er spenningen som driver strømmen gjennom lederen, og er det bare nok energi å ta av er det jo farligere jo høyere spenningen er. Kan vel legge til at jeg opplevde å bli slått i halvsvime i sommer av statisk elektrisitet. Og til Simen1: Du kan jo prøve å beføle innmaten i en crt eller et tv-apparat to minutter etter at støpselet er fjernet...er redd du kan få deg en overraskelse. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Folk som mener at dem ikke klarer å spille på LCD skjerm, er enten veldig kresne, dårlig syn, eller så er de rævva i det aktuelle spillet. Det er ikke snakk om å ikke kunne spille, man kalrer seg jo med lav fps, og dårlig mus, men det går jo dårligere, alle monner drar osv. AtW Lenke til kommentar
svennand Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ahem..å åpne skjermen å risikere å spasme til i 50.000 volt er ikke akkurat noe jeg vil forbinne med risk-taking...hehe :oDu trenger jo ikke åpne den når den står på da. Etter et par minutter etter du har slått den av har spenningen forsvunnet. PS. det er ca 25.000V ikke 50.000, altså ikke mer dødelig enn disse selvforsvarsvåpnene enkelte paranoide damer har i veska. eh 50 K volt er da ikkje farlig! du kan jo mekke masse volt ved statisk elektrisitet... men da er jo amp'n så lav at man kreperer ikkje. Spenning er ikkje ferlig Straumen er farlig! HA!!! jeg tok for et par dager siden borti ladekontaktet til truckladeren (ca 70amp) etter en stund med risting og håret i været overlevde jeg... så det så! ps. vil ikke anbefale det, hadde jeg ikke falt bakover så hadde jeg stått der å holdt i kontakta til noen fikk skrudd av laderen 30-50 mA i eit par sekund hjertet og maner toasta. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 30-50 mA i eit par sekund hjertet og maner toasta. Vel, for å være litt mer korrekt: 20-50mA langvarig støt f.eks hvis du blir sittende fast i krampe, eller om du ligger i batekaret osv, OG strømmen skulle finne det kortest å ta turen innim hjertet, så JA, DA er det dødelig. Men ikke noen millisekunder med om så 200mA eller om det passerer utenom hjertet. F.eks fra høyre til venstre ben, eller langs overflaten av kroppen (lyn + klissvåte klær). Snakker du av ERFARING her?...noen damer som har måttet BzzzzTTTeee deg? Har sett et Jackass-lignende stunt der en fikk smake en sånn ZzZapper i pongen. Så ikke bra ut !!! Og til Simen1: Du kan jo prøve å beføle innmaten i en crt eller et tv-apparat to minutter etter at støpselet er fjernet...er redd du kan få deg en overraskelse. Takk, det har jeg prøvd. Du kan jo prøve selv så skal du får deg en overraskelse. Spenningen er faktisk borte etter et par minutter. Høyspenningskresten lader seg nemlig veldig raskt ut. (10-30 sekunder er sikkert nok, men jeg har alltid ventet et par minutter før jeg har plukket inni skjermen. (Jeg har reparert/testet et tosifret antall skjermer med denne metoden, så jeg snakker av erfaring.) Men er du nå så redd, så vent nå 10 eller 20 minutter da. Og sjekk at spenningen er 100,0000% borte ved å legge noe ledende (aluminiumsfolie uten plast) inntil elektronikken før du begynner å ta på det. Jeg har aldri fått i meg 25.000V før, men en kompis av meg fikk i det vi holdt på å mekke på mopeden hans og han tråkket på startpedalen i det tennpluggen med hette lå inntil ramma som han holdt i. Han gikk rett i bakken og ble liggende en stund å holde seg for armen. Det så heller ikke særlig godt ut !! Jeg vet hvordan strømgjærer føles når man tar på det med fingrene, så jeg har vært lur nok til å unngå å ta pikken bort der og pisse på det... HA!!! jeg tok for et par dager siden borti ladekontaktet til truckladeren (ca 70amp) etter en stund med risting og håret i været overlevde jeg... så det så! Bare til info så fikk du ikke 70A i deg. Lær litt elektro så skjønner du hvorfor. Hvis det var en lader til 12V batteri du snakker om så lader de normalt på rundt 14-16V. Hva motstanden var i kroppen din avhenger veldig av om du var våt på hendene og skitten. Hvis du var det kan motstanden ha vært så lav som 10.000Ω. Dermed fikk du i deg ca 16V/10.000Ω=1,6mA. Hvis du hadde tørre hender var sansynligvis motstanden minst 100 ganger så høy og du fikk dermed bare en hundredel av strømmen gjennom deg. Hjertet var altså ikke så truet som du tror. Det ubehaget du merket var mest fra muskel-krampen i det øyeblikket du fikk strøm og fra nervecellene som blir lammet litt. Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 ERm.....Klart du ikke har mye ghosting i CS?........sammenlign måten du beveger deg på i UT2003 og i CS...og du vil selv skjønne at CS = FPS JUNIOR når det kommer til FPS spill... Japp..mange liker det...men gameplayen er rett og slett for langsom synes jeg, og da holder LCD/TFT.... Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Hei igjen... Skulle bare si at jeg impulzkjøpte meg Samsung sin topmodell da Eizo er uttafor prisrangen min....6100kr betalte jeg... Hva jeg kjøpte? Samsung Syncmaster 1200NF......22 tommers...20 tommers synlig....ROX!!! Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 For spill er det uten tvil og foretrekke crt etpar år til. For vanlig bruk er uten tvil godt for ønene og plassen på ditt skrivebord med lcd/tft og den flatskjerm gjengen der. 22 tommere er geniale. Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 LCD kjører jo bare 60Hz enda....siden det på dem måles i XXms... Samsungen streika her for ett parr uker siden. Måtte sende den inn og få den fiksa....Horisontal scanning var vist bøsta.....InfoCare delen som tar seg av Samsung supporten skal ha all ros..BRA LEVERT!!!!....knapt 1 uke, og jeg hadde skjermen tilbake, ferdig fixa.... Nå var det noen som var og besøkte meg da jeg var ute som sa at de hadde probs med maskina, og at skjermen viste hvitt bakgrunnsbilde og sorte striper..må undersøke..kanskje vertikal scanning som har gått gaiken.. /Toffy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå