Gå til innhold

Spørsmål om frikort/skatt

Anbefalte innlegg

Skal begynne i ny jobb til høsten, der jeg mest sannsynlig kommer til å gå over frikortbeløpet. Har tidligere alltid ligget under dette beløpet, derfor lurer jeg på hva som skjer visst jeg overstiger det uten å skaffe meg nytt skatterkort.

Er klar over at det blir trukket 50% av all lønn over 39997 kr, men spørsmålet er om jeg får tilbake det jeg betaler for mye i forhold til om jeg hadde hatt vanlig skattekort, på skatteoppgjøret til neste år?

Anbefaler dere meg å skaffe meg vanlig skattekort, eller beholde frikortet? Er ikke snakk om så stor overskridelse av frikortbeløpet, kanskje 10-15k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at det blir trukket 50% av all lønn over 39997 kr, men spørsmålet er om jeg får tilbake det jeg betaler for mye i forhold til om jeg hadde hatt vanlig skattekort, på skatteoppgjøret til neste år?

Du vil få attende det du har vorte trekt for mykje i førehandsskatt ja, når likninga til slutt vert fastsett. Det du vert trekt ved kvar løn er ikkje "skatt" i djupaste forstand, det er eit "forskot på truleg skatt". Er forskotet meir enn 99 (?) kr større enn fastsett skatt for 2011 for deg til slutt (til sommaren 2012), får du differansen attende då . Er det meir enn 99 kr for lite får du ein restskatt du må ut med, av di forskotet ikkje var stort nok.

Anbefaler dere meg å skaffe meg vanlig skattekort, eller beholde frikortet? Er ikke snakk om så stor overskridelse av frikortbeløpet, kanskje 10-15k.

Om målet er å treffa rettast mogeleg, er det berre å skaffa seg vanleg skattekort snarast råd. Utover det er det ikkje i seg sjølv grunn til å tilrå korkje det eine eller hitt. Dei fyrste 10-15 tusen du tener utover frikortet utløyser veldig mykje skatt på den summen: 25 % trygdeavgift (eigentleg skulle ho vore endå høgare av di du då skal ha 7,8 % trygdeavgift på ALT du har tena, men du skal ikkje ut med meir enn 25 % av summen du har tent over frikortet) og reelt sett kring 15 % skatt på den innkoma så lenge du har eit unytta minstefrådrag å tæra på (og det har du til innkoma di vert sekssifra) så 50 % vert ikkje "mykje for mykje". Litt for mykje vert det jo, og dei pengane får du att (om du syter for at dei er meir enn minstesummen som forsvinn i avrunding) om eit år att med grei - og skattefri - rente. Så treng du "tvangssparing" er dette rette plassen, her hamnar dei så å seia på "sperra konto".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...