masoval Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Bruker S-video på scart. Problemet er at TVen flimrer litt samt generell uskarphet på TV. Noen som et hva det kommer av? [ Denne Melding var redigert av: masoval på 2002-02-05 23:18 ] Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Kanskje TV har dårlig støtte for NTSC hvis det er formatet PC`en spiller av. Prøv å sette dette til PAL hvis du ikke allerede har gjort det. Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvis du ikke kan velge mellom PAL/NTSC må du flashe biosen til skjermkortet. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Takk for svar. Jeg er litt usikker på hva du mener. Jeg satte innstillingene på kortet til PAL og dermed ble skjermen på TV blå (skrivebordbakgrunn)og fremdeles med med flimmer og denne etterhvert irriterende uskarpheten. Hva menes egentlig med å flashe bios, og hvordan gjøres dette? [ Denne Melding var redigert av: masoval på 2002-02-06 10:02 ] Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Hvis du allerede kan velge mellom NTSC/PAL anbefaler jeg ikke å flashe bios. Jeg måtte gjøre det med mitt 8500-kort ettersom det er kjøpt i USA og hadde kun NTSC på TV ut. Har du prøvd nyere drivere? Uansett så anbefaler jeg deg å ta en titt på http://www.rage3d.com , dette er den beste siden med tips/util/drivere/forum for alle ATI-mennesker der ute. Skulle du være interessert i overklokking og endring av bios så ta en titt på: http://www.xcl-clan.com/download2.php3?fileid=62 Dette programmet fungere også med 7500-serien. (Anbefales IKKE hvis du er litt usikker på hvordan dette gjøres og hva det gjør.) Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Dessuten en vanlig tv blir uskarp i forhold til en dataskjerm. Dette er ikke noe du kan gjøre så mye med. Fordelen med dette er at divx;-) filmer blir seende bedre ut på tv etter som bildet blir mer utjevna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå