Gå til innhold

Samsung 191t LCD skjerm


M-WaWe

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

 

Sitter på gjerdet og lurer på å kjøpe Samsung sin skjerm 191t.

 

Er det noen andre som har denne skjermen og har dere noen positive eller negative ting å si om denne skjermen?

 

Er det døde pixler? , er bildet uklart? eller andre ting

 

 

Og så til slutt: denne skjermen er i følge prisguiden billigst på www.itbutikken.no billigst med 6079 kroner. Har noen brukt itbutikken noengang og er de seriøse?

 

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare positive tingå si om skjermen. Min har ingen døde pixler, er veldig skarp og jeg merker ikke noe særlig ghosting. Det eneste "problemet" er at den bruker litt tid på å komme i gang, noe som gjør at jeg ikke får sett BIOS bildet der den viser RAM og teller opp diskene (men det plager meg ikke noe særlig).

Lenke til kommentar

Jeg har en, kjøpte den demobrukt fra Komplett for noen måneder siden. Jeg synes den er helt topp, både analog og digital inngang fungerer meget bra.

 

Det har ikke vært behov for manuelle innstillinger, jeg har kun brukt auto-knappen. Da stilles det analoge bildet inn perfekt. Til daglig så bruker jeg nå DVI inngangen.

 

Den eneste "ulempen" er jo at oppløsningen er den samme som på alle 17" skjermer, så man får ikke sett noe mer enn på en slik skjerm. Men siden jeg hav TV kort på PCen, så kan jeg sette et stykke unna hvis jeg ønsker for TV-bruk.

 

Etterslep har jeg ikke lagt særlig merke til, men så bruker jeg ikke maskinen til mye spilling heller.

 

Utseendet er jo helt topp, kun en tynn sølvkant rundt skjermen. Ingen døde pikseler.

Lenke til kommentar

Bra skjerm, men ITB er håpløse service. De brukte 3mnd på reparere skjermkortet mitt. Ingen form for unnskyldning fikk jeg eller plaster på såret :evil: .

 

Jeg har sluttet å bruke ITB etter dette uansett hvor mye billigere de en enn andre. En Webshop karakter er på 3.4 er heller ikke noe å skryte av.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Jeg har bare positive tingå si om skjermen. Min har ingen døde pixler, er veldig skarp og jeg merker ikke noe særlig ghosting. Det eneste "problemet" er at den bruker litt tid på å komme i gang, noe som gjør at jeg ikke får sett BIOS bildet der den viser RAM og teller opp diskene (men det plager meg ikke noe særlig).

 

Kan bare si meg enig i ovenstående - med den presisering at jeg ikke har opplevd merkbar ghosting i spill - det gjelder bilspill og Command & Conquer: Generals.

Lenke til kommentar

btw, jeg har litt dårlig erfaring med Itbutikken. De beregner seg gebyr for å pakke varene, det gjelder også et kabinett som jeg kjøpte og som ble sendt meg i originalemballasje fra fabrikken. De sender også store ting for seg selv, det gjør at det blir ekstra porto og oppkravsgebyrer.

 

Men kjøper man bare én ting, er det vel greit å se hva ting koster til slutt antar jeg.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest redd for er døde pixler.

Må jo være iriterende å ha en død pixel midt i skjermen. Ihvertfall til den prisen.

 

Jeg er ikke noe hardcore gamer, men bruker pc`en mest innen webdesign og internett.

 

Men hva er det jeg leser om oppløsningen?

En skrev at en ikke får bedre oppløsning enn 17" skjerm.

Ser at skjermen skal tåle opp til 1280 x 1024. Fungerer det bra?

 

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Det jeg er mest redd for er døde pixler.

Må jo være iriterende å ha en død pixel midt i skjermen. Ihvertfall til den prisen.

 

Jeg er ikke noe hardcore gamer, men bruker pc`en mest innen webdesign og internett.

 

Men hva er det jeg leser om oppløsningen?

En skrev at en ikke får bedre oppløsning enn 17" skjerm.

Ser at skjermen skal tåle opp til 1280 x 1024. Fungerer det bra?

 

Mvh

Kenneth

 

En LCD skjerm har egentlig bare en brukbar oppløsning siden den består av et gitt antall LCD elementer. Alt annet enn 1280x1024 må reskaleres til denne størrelsen (det gjør skjermen automatisk selv). Alle 17" og 19" skjermer jeg har hørt om har samme oppløsning: 1280x1024, men det finnes sikkert noen unntak (ikke iberegnet laptoper).

Lenke til kommentar

Ja, oppløsningen på denne skjermen er 1280 x 1024.

 

Dette er også en vanlig oppløsning på 17", men det synes jeg gir dårlig lesbarhet - det er helt klart en fordel å få forstørret bilde til 19". Faktisk var det et poeng for meg da jeg kjøpte skjermen at den ikke skulle ha høyere oppløsning, fordi da blir skrift, ikoner, bilder på nettsider osv. tilsvarende mindre. (riktignok kan man avhjelpe dette ved å bruke funkskjoner som f.eks. zoom i Opera).

Lenke til kommentar
et forslag ; IKKE KJØP syncmaster skjermen ... kjøp heller SONY sin x82 modell, MYE bedre, har prøvd begge

 

Prisen er høyere og skjermen er mindre :)

 

Hmmm...flottings...mindre for mer penger!

 

Seriøst så synes jeg skjermen til Samsung ser bedre ut i utseendet og Sony sin skjerm har en veldig tykk kant rundt skjermen.

Samsung sin har en tynn elegant kant rundt.

 

Men er Sony sin skjerm så mye bedre?

 

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...