espen88 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg skal flytte og har fått en leilighet der jeg ikke får anledning til å ha kablet internett til min stasjonære PC og trenger derfor litt hjelp til å finne et skikkelig nettverkskort (trådløst). Nettverkskortet må ha høy kapasitet (skal brukes til online gaming, streaming av HD video o.l.) og det må være stabilt. Pris har ingen verdens ting å si (nettverkskort koster uansett ikke all verden så vidt jeg kan se). Er det andre ting jeg må tenke på når jeg kjøper nytt nettverkskort? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Det smarteste er å kjøpe et som har et brikkesett som er kompatibelt med routeren. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Alle beste er å bridge en ruter flashet med DD-WRT og koble til med kabel. Dette er så nært du kan komme stabilitet, ett nettverkskort spesielt på Windows har ett bug med random disconnects. Microsoft har nevnt at de er klar over problemet men vet ikke hvor det ligger eller hvordan de skal løse det. Men med 2 rutere med Linux firmware så har du stabiliteten PLUSS en masse andre funksjoner. Skikkelig brannmur, grei portforwarding, og lett mulighet til å fintune det trådløse nettverket bort ifra overbefolkede kanaler. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Alle beste er å bridge en ruter flashet med DD-WRT og koble til med kabel.... Der datt jeg av lasset har aldri hørt om sånne fancy greier før Hvordan går jeg frem for å få til et sånt nettverk? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 DD-WRT er navnet på firmwaren, men det første du må begynne med er å finne 2x KLISS like rutere som støtter den nye firmwaren. De har en fin søkesak på siden hvor du taster inn modellnummeret eller produsent så får du vite om det funker eller ei. Også guider som forteller deg hvordan du får deg oppe og gå. Det å sette opp en bridging er enkelt straks du har fått inn firmwaren. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Aha, da skjønner jeg. Får se meg rundt etter et par routere da. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Routerne må ikke være like. Det holder at routeren som skal stå som client bridge har DD-WRT. Gjorde dette selv mot en Altibox hjemmesentral i dag. Francis Endret 11. august 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Dette er MYE bdre enn å lete opp og ned etter trådløse nettverkskort og bruke en masse tid og irritere seg over at man ikke får kontakt eller at det faller ut grunnet ett Windows bug. (Som MS aldri fant ut av i sin tid, var nevnt i en av deres kb artikler... Men må ha mer google tid for å finne den igjen.) Og jeg har mine tvil på at de har fikset den i Win 7, er nok fortsatt samme problemet. Men med DD-WRT på begge ruterne så er du på god vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå