Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første scooter - Brukt, maks 15 k

Anbefalte innlegg

Ble en Aprilia SR50 Racing fra 2010, hvit. Noe spesielt jeg burde se etter når jeg henter/kjøper den?

Hei! Tar mopedlappen iløpet av de neste 2 ukene, og det betyr at jeg må få skaffet meg en scooter om ikke så altfor lang tid.

Maks budsjett er 15 k, gjerne så nærme 10 som mulig. Vil helst ikke ha en altfor gammel (2005-2006 eller nyere) og med god sannsynlighet for å kunne selge til i nærheten samme pris. Er 16 år, gutt, og vil gjerne ha noe som er fint og se på:) Er åpen for det meste av design så lenge den er i god stand.

Vet lite om skutere, men har skjønt at jeg burde holde meg unna navn som Keeway, SYM og liknende.

Lager en liste her med skutere jeg selv finner på finn.no, så kan dere få dømme og mer enn gjerne finne egne alternativer.

Burde helst ikke ta mer enn 2-3 timer å kjøre fra Oslo.

Mine egne funn på finn.no:

Piaggio NRG 50 PWER, 2009, 12.000 kr

Daelim S-five, 2007, 7000 kr

Daelim S4, 4Takt, 2010, 9000 kr

Aprilia SR 50 FACTORY, 2006, 11.500 er trimmet, men kan sikkert få han til å bytte, vil dette ha noe å si på varighet og kvalitet på scooter?

Peugeot Pgo 2008, 12.000 kr

Oppdatering 1:

Peugeot Speedfight 2 2005 15.000

Yamaha Jog R 2007 14.000

Yamaha JOG R 2008 14.000

Eldre enn 2005 er NEI nå... uansett

Endret av exburn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Skal du ha din første homserakett? Skaff heller sertifikatet for bil isteden, når du blir litt eldre. Du vil også få førerkortklassen M når du får sertifikatet for bil.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Tricell, det der er jo helt latterlig å si.. Her snakker vi om et fremkostmiddel som kan brukes i to år, for rundt 20k. Jeg kjøpte min moped for 23k, helt ny, solgte den for 20k. Alt i alt, brukte jeg 3500 på lappen, og kjørelæreren min sa jeg sparte ca. 8.000 på å ha vært såpass mye i trafikken som jeg har vært. (Den var trimmet, så har kjørt hjemmefra og til hybelen min (5 mil) maaange ganger).

Så ikke bare har jeg kommet meg dit jeg ville, når jeg ville, men jeg har også lært meg et trafikkbilde mye mye bedre enn hva de som ikke har hatt lappen i noe kjøretøy har. 11.000 brukte jeg på billappen nå, og broren min brukte 19.000. (Ja, det er ekstremt dyrt her vi bor.)

Men Yamaha Aerox er å anbefale. Lett å trimme om det skal gjøre, og kjører veldig bra uten trim. Ser fin ut også.

EDIT: Denne var jo veldig fin!

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Tror Daelim er i samme klasse som Keeway og SYM, men ikke ta meg på ordet.

Har en Keeway selv, den går OK, eneste som er minuset er oppoverbakkekjøring, det går sakte. (ikke hør på andre folk som sier den går ødelagt etter et par måneder)

Men anbefaler deg Aerox eller Aprilia, det er kvalitetsscootere, det!

Lenke til kommentar

Daelim s4 (firetakt) eller daelim s-five?

Vet ikke om den var til meg (bruk svarknapp^^) men hvis den var, så mene jeg alle Daelim scooterne.

Daelim er jo ikke akkurat et kjent merke med kvalitets-scootere, men de funker sikkert OK i noen år (regner med du bare skal bruke den 2 år)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...