sinnaelgen Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Enkelte ganger kunne det vøre kjekt å huske alle hurtig tastkombinasjonene Det er noe ikke alle klarer Det gjør det ikke lettere at de forskjellige programmene bruker forskjellige kombinasjoner til samme funksjon , eller en kombinasjon kan ha forskjellige funksjoner avhengig av program. Programmene skal jo stengt tatt følge de samme kombinasjon som operativsystemet ( i den grad det er mulig ) men så er jo problemet et det ikke er mulig. elles så vill man ha alt for mange kombinasjoner men bare neon kan brukes . det vil uansett ikke være nok kombinasjoner tilgjengelig. Det kan hjelpe med å ha et tastatur med egen programbare taster. Her er problemet at disse blir låst til de samme tast kombinasjonen uansett hvilket programmer man bruker. Det jeg kunne tenke med var en måte få disse tasten til å endre hurtigtast sekvensen alt etter hvilket program man bruker. Nå har jeg hørt at på enkelte tastatur kan man operette flere profiler ( det er nok mest beregnet på spillerer) som man kan endre . Med tanke på at man gjerne har flere programmer oppe samtidig så tenger man en løsning der man veksle mellom de forskeligge profilene i forhold til hvilket program man har i fokus ( et Windows utrykk som forteller hvilket program som er aktivt) Det hadde også vært kjekt å kunne ha oversikten av hurtig-tastkombinasjonene nederst på skjermen. Hvilke løsninger finnes det der ut og hvilke muligheter har man ? jeg har et multimedia tastatur fra logitech med ca 20 programbare taster som må legges inn manuelt hver gang jeg vil endre noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå