foffle Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei. Jeg prøver å kjøre crossfire med to 6870 kort. Maskinen starter og alle vifter går, men jeg får på død og liv ikke bilde med begge korta i... Kortene er forøvreig forskjellige. Ett asus på 915MHz og ett Sapphire på 900MHz. Begge kortene virker fint hver for seg, og jeg tviler på at de får for lite strøm da jeg har en Corsair AX850. Jeg har dobbel og trippelsjekket kontakter, og jeg har prøvd å snu crossfire vroen... Jah. Håper noen har en lur ide, for jeg er tom nå..... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Start med ett kort, avinstaller drivere, skru av og sett i det andre kortet, skru på og installer nye drivere. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Det hjalp ikke... Jeg har også prøvd alle dvi kontakter samt hdmi. jeg er usikker på om maskinen klarer å laste windows i det hele tatt... Jeg har ikke BIOS-høyttaler.. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Forresten så laster ikke BIOS... Skjermen er svart hele tiden. Edit: Skrudde på lyden, og oppdaget at windows starter ja... Så da må det vel være driverrelatert da?!? Endret 9. juli 2011 av foffle Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Om du ikke får sett noe bilde selv under oppstart og POST og sånt, så skulle jeg ikke tro det var driverene sin skyld om ikke dette er vanlig for Crossfire-oppsett. Skulle jo kunne gå inn i BIOS og endre settings fordet. Har du forsøkt en annen kabel rett og slett? Tydeligvis starter maskinen som den skal, men det kommer ikke noe signal til skjermen Endret 10. juli 2011 av tacomodo Lenke til kommentar
foffle Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Ingen BIOS eller post nei. Absolutt ingen signaler når skjermen... Har forsøkt flere broer og både vga, hdmi og dvi. Jeg undres om det er settings i BIOS, men det eneste jeg finner på chipset er hvilke porter som skal prioriteres. Alt her er forsøkt uten hell...... Forresten bestilte jeg meg ett asus sabertooth i dag, da jeg mistenker det er hovedkortet som sliter... Endret 10. juli 2011 av foffle Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Er det skjermkort på HK? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Prøv å koble skjermen til der for å se om det skjer noe Lenke til kommentar
foffle Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Ja den ideen hadde jeg første dagen ;p Jeg har prøvd det meste, men å huske alt jeg har prøvd er verre Jaja, jeg får nå 990FX kortet om noen dager, så får vi håpe at alt virker rett ifra esken... Endret 11. juli 2011 av foffle Lenke til kommentar
foffle Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 LØST Jeg foretok en BIOS flash og alt funker snus bortsett fra at bilfdet ikke kommer før drivere lastes. Jeg må altså ut med det ene kortet for en tur i BIOS... Jeg oppdaterte BIOS til samme versjon som jeg hadde, så jeg forstår ikke helt hva som har skjedd under den forrige updaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå