Gå til innhold

Skal kjøpe ny bærbar men hva er PCMCIA card base?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/PC_Card

Det er en type tilleggskort som kan enkelt tas inn og ut av maskinen. Slike kort kan inneholde alt fra grafikk, lagring, nettverk, flere utganger i feks USB eller Firewire.

Så det er ikke spesifisert hva slags grafikk det er.

Grafikk kort måles i mer en bare minnemengde. Det finnes kort som er langt raskere feks med 512MB minne en andre kort med feks 2-3GB minne. Det hele kommer an på selve grafikk prosessoren også kjent som GPU.

Produsentene av grafikkort i dag er Intel, Nvidia og AMD, de har alle hver sin måte å navngi kortene sine etter hvor kraftige de er.

feks:

Intel:

HD3200

HD4500

Nvidia:

Gefroce GT 415m

Geforce GTX 580m

Quadro 430m

AMD:

Radeon 6370m

Radeon 5650m

Radeon 6970m

Kan du linke til maskinen du har sett på? Så kan jeg få over den og sjekke grafikken for deg :)

Og hva er viktigst for deg? Spilling? Rendring av modeller?

Og hva slags størrelse og pris er du ute etter? Og må det være en Dell?

Lenke til kommentar

de jeg har sett på har jeg tilpasset selv men det jeg er ute etter er 1-2gb grafikk i5 2.0++, ihvertfall 500gb lagringsplass og 4++ gb ram. jeg er mest opptattt av spilling i det store å hele og nei det må ikke være dell :)

Lenke til kommentar

For å gjenta noe som vesleengen prøvde å fortelle deg: "1-2 GB grafikk" ... dette sier ingenting om hvor bra skjermkortet er. Det er egentlig bare å glemme størrelsen på minnebrikken på skjermkortet - det er ikke det som er avgjørende. Det er modellen skjermkort, og hvilken grafikkprosessor som sitter i, som teller.

Det hadde også vært mer hjelpsomt fra din side dersom du kunne lenke til den laptopen du tenker på å kjøpe, da blir det lettere for oss andre å hjelpe deg med det du lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...