Valkyrex Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei hei! Er det noen her inne som har søkt Informasjonssikkerhet på Høgskolen i Gjøvik? Eller er det noen her som har erfaringer med den linja / har søkt noe annet på HIG? Det har vært få søkere hvert eneste år nå, men nå er det plutselig 46 søkere til kun 25 plasser. Ganske spent på om jeg kommer inn eller ikke, hehe. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei. Jeg studerer der selv, så det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Da fikk jeg svaret da, jeg kom inn! Gleder meg sinnsykt til å starte på HIG. Det er forresten et par ting jeg lurer på. Hvordan er det med egen pc? Brukes det for det meste skolens utstyr, eller? Hvordan er det å studere informasjonssikkerhet, er det like, spennende som det hørtes ut? uff nå blir det mange spm her, hehe. Til slutt, hvordan er muligheten for å ta ekstra fag, la oss si feks, noe innen elektronikk? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei! Gratulerer med studieplass på infosek! For å begynne med det første så er det ikke nødvendig med egen PC, men det er jo kjekt å ha. De fleste foreleserne setter faktisk pris på at du noterer med penn og papir og dermed faktisk følger med, i stedet for å sitte med laptop og ende opp med å surfe/spille. Øvingstimer og slikt skjer på skolens datalabber og da kan du bruke maskinene som er der. Det er mange som tar med seg egne laptoper og, men det er ikke nødvendig eller påkrevd. Du kan ta ekstra fag også hvis du vil det, men det kan fort bli litt mye å gjøre hvis du også ønsker litt fritid. Lenke til kommentar
StaaleSens Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Heisann! Jeg begynner også på Infosec om et par uker, så da sees vi Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Hørtes bra ut ^^ Ser at studiet fortsatt ligger på resttorget, så er jo ikke sikkert vi blir helt fylt opp. Btw, er det noen som veit hvordan det er med forelesninger? Har hørt så mye forskjelligt fra venner / bekjente. Noen er på skolen hver dag, andre er inneom 1-3 ganger i uka :/ Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Du kan sjekke timeplanen allerede nå. Sannsynligvis har du forelesninger tre-fire dager i uka (matte, informasjonssikkerhetsinnføring og grunnleggende programmering) Lenke til kommentar
Squirrel Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Noen som vet noe om søkertallene for master i informasjonssikkerhet ved HiG? Er det stor konkurranse om studieplassene? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg tror aldri mastern fyller opp alle studieplassene, så det er nok gode muligheter for å komme inn. Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 vet at det er en gammel tråd men: hva slags jobbmuligheter kan jeg få når jeg studerer infosec ? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Slik jeg har erfart det, så er det veldig varriert. Når man studerer noe innen IT/informatikk i dag, på bachelor nivå er det ganske likegyldig hva man går. Alt bygger på det samma: programmering, nettverk, databaser, operativsystemer, osv osv, og man har jo også de "linje spesifike fagene" som vi har (som f.eks ethicalhacking, informasjonskrigføring). Av tidligere studenter jeg har pratet med, så har folk fått seg jobb hos: - Accenture (som konsulent) - Nasjonal Sikkerhetsmyndighet (noe utviklings greier) - Forsvaret (husker ikke hva stillingen var, men var med netterksanalyse) - Atea (noe nettverksgreier) - Evry (2.linje buissnes support for noe datasenter greier) - Mnemonic (sikkerhets jobber av forskjellige slag) - .... og mer Så jobb mulighetene er veldig store, og man merker at er ettertrakta i markedet =) Har du forresten søkt infosec ved HiG til høsten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå