Odesseiron Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Vi har snakket med den erfarne dama bak historien i Deus Ex: Human Revolution. Les hele saken Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Småmye kursiv på gang her. Etter godreaksjonene på lekkasjen er iallfall jeg mer interessert i HR enn jeg var før. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Beklager, hadde glemt å lukke en <em>-tag i den siste setningen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg mislker sterkt å "mates med te-skje", og var skeptisk til denne artikkelen. Men etter å ha lest den er jeg usikker. Spillet kan fort gå begge veier. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg mistet helt interessen og alle forventninger forsvant etter "ett bredere publikum." Jeg vet hva det beyr... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Dette var skummelt å lese ja... Etter endel positivt lesestoff satt dette intervjuet min skepsis tilbake på plass når det kom til dette spillet. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg mistet helt interessen og alle forventninger forsvant etter "ett bredere publikum." Jeg vet hva det beyr... Vi som har levd en stund må bare innse at glanstiden er over , alt skal være lett underholdning i dag. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Godt gjort av et intervjuobjekt å fornærme intelligensen min i løpet av det første svaret. Fascinerende hvor lite respekt folk som lever av spill har for de av oss som skal spille dem. Lenke til kommentar
KnownToOwn Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Ikke så ofte jeg lar meg provosere, men denne kjerringa klarte det. Jeg er dritt lei av å bli leid i hånden gjennom fra før av enkle spill. Spill med fokus på oppgaveløsning er jo blitt en parodi. Litt som TV-reklame kunkurranser der du får spørsmål som feks: "Hvilket dyr av disse hører hjemme i jungelen?" fulgt av 3 bilder, et av en sjimpanse, et av en blåhval og et av en torsk. send svaret til 1923. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Men på den annen side har vi jo hun her: Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Og jeg som var overbevist om at mating med teskje er noe spillere forarger seg mest over, alt skal dummes ned og treffe et bredere publikum i dag. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Godt gjort av et intervjuobjekt å fornærme intelligensen min i løpet av det første svaret. Fascinerende hvor lite respekt folk som lever av spill har for de av oss som skal spille dem. Stemmer jo ikke helt det. Majoriteten av spillere som jeg kjenner er nettopp slike som vil ha hjelp hele tiden og det er også min oppfatning at majoriteten av spillere über alles også er slike. Vil bare si at jeg har.. La oss si "fått tak i" Deus Ex sin lekkede betaversjon. Det jeg har sett så langt er vært helt glimrende. Edit: Jeg er forøvrig også uenig om at vi vil ha det inn med teskje. Endret 9. juli 2011 av Craxmerax Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Mange utviklere ønsker å legge alle investeringene sine i det de vet at spillerne kommer til å se. Vi har en annen innstilling, vi ønsker at man skal utforske spillet på egen hånd. Flott! Det gjenstår å se om dette indikerer hva det burde indikere. En plage med rollespill som gir deg en illusjon om hvor relativ historiens utfoldelse kan være tvinger deg til å aktivere de samme plotelementene uansett hvilke valg du tar, hvilket er falsk frihet. vi har veldig lyst til å vise den frem for et bredere publikum. Det bør ikke skje ved å inngå kompromisser med seriens kvalitet. Riktig. Andre uttalelser i intervjuet ser ut til å underbygge dette utsagnet, så man har grunn til å vise optimisme. – Hvordan tror du at det påvirker deres posisjon i markedet at dere utgir spillet i en tid hvor cyberpunk-stilen er på vei tilbake (...). – Jeg tror ikke at det har så mye å si. Man har riktignok en rekke definerte sjangere, men alle tilfører dem sin personlige visjon. Det hender seg også at man utvikler et spill, finner på noe kult og merker at en annen utvikler har gjort akkurat det samme. Dette liker jeg å høre. Et bestemt ideal innen kunst eller hva det skal være, er at sjanger og setting er billig og svært relativt i forhold til hva en ønsker å oppnå i skapelsen av et hvilket som helst media. Jeg kategoriserer den siterte kommentaren som en tilhører av dette idealet. Jeg stiller meg noe kritisk til artikkelforfatters bruk av sitat i overskriften. Når man leser intervjuet i sin helhet oppleves sitatet i overskriften som skamløst dratt ut av konteksten for sensasjonismens skyld. Typisk journalisme, så jeg frastår fra å kritisere direkte. Med andre ord: jeg liker det ikke, men vedkommende vet kanskje ikke bedre. Jeg opplever sitatet i sin helhet som en passiv kritikk til dagens spillpublikum, ikke nødvendigvis som et personlig ideal. Hva man skal mene om sånt er irrelevant, det vi skal bry oss om er utviklingen av det gitte spillet. Med et evolverende marked med sine tilhørende konflikter blir det stadig nytt rom for a) kompromiss b) nyvinning og sofistikasjon. Spillutviklere ønsker nødvendigvis å avgi en visjon som ligner alternativ b ad hoc å skape hype, via intervju kan man se om dette er tilfellet. Intervju kan i stor grad handle om å finne motsigelser. Finner man motsigelser kan man trygt neglesjere subjektets budskap og troverdighet derav. Jeg fant derimot ingen alarmerende motsigelser i dette intervjuet. --- Edit: Godt gjort av et intervjuobjekt å fornærme intelligensen min i løpet av det første svaret. Fascinerende hvor lite respekt folk som lever av spill har for de av oss som skal spille dem. Korreksjon: mennesker er ikke objekter. For det andre, jeg tror en del lar fordommene ta styring i diverse lignende kommentarer. Jeg er enig i at ordene er klønete i den nevnte kommentaren, dette er dog andregradsinformasjon på grunn av oversettelsen; personlig lar jeg tvilen komme subjektet til gode. Man skal alltid være skeptisk til alt som heter reklamasjon, men provokasjon er ikke like nødvendig - ikke i dette tilfellet. Endret 9. juli 2011 av Su&! 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg tror en ting mange glemmer er nøyaktig hva vi vår inn med te-skje. Ta Skyrim som et eksempel. Det verste de kan gjøre er å gi oss et "korridor-spill" der vi følger en bestemt historie og går på bestemte steder. De må gi oss en gigantisk, åpen verden vi kan utforske på egenhånd og gi oss en grunn til å utforske den. Men samtidig har jeg ingenting imot at UIen blir mer og mer strømlinjeformet, eller "konsollifisert" som mange kaller det. Det gjør det bare enklere å gjøre det vi vil, selv om spillet i seg selv er dypere og mer avansert enn noensinne. Fable var et bra eksempel på dette. Det har ikke noe UI i det hele tatt, men selve spillet er ganske dypt og lar oss gjøre mye rart. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Men på den annen side har vi jo hun her: Dette er 100% off-topic, men det der har altså skjedd??? Svare feil på det spørsmålet? Ler meg skakk On-topic: Alt skal "gjøres tilgjengelig for alle" i disse dager og jeg liker ikke trenden ut ifra et "gamer-perspektiv". Jeg vil ha spill som skiller seg ut og der man selv må tenke og finne ut av ting. Spill med historie som ikke trenger å være lettfordøyelig men som man reflekterer over og tenker gjennom i ettertid. Spill der man virkelig må bruke evnene sine for å mestre spillet. Kommer altfor lite slikt i dag. Unntak finnes og det kan man takke høyere makter for 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Merkelig hvordan "ingen" liker denne enkle tilnærmingen, men likevel så er det det alle store utgivere går for. Vocal minority, much. Er jo bare å bringe frem skrekkeksempelet med Bioware og EA i disse dager. Liker ikke dette fokuset på raske penger og enkel tilnærming. Minimal læringskurve er normen. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 hun hørtes litt ut som peter fra lionhead:P skeptisk til dette Lenke til kommentar
RasmusMozahn Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Ghost In The Shell~ yeaboi. Var faktisk midt i en rewatch av serien 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Liker ikke dette fokuset på raske penger og enkel tilnærming. Minimal læringskurve er normen. BioWare er faktisk et bra eksempel på dette. Draon Aage 2 viste bare at de godt kan ha et enklere grensesnitt uten at det påvirker selve spillet. Greit historien i DA2 var kjedelig og det var for få områder, men ser vi kun på selve mekanikken i spillet var det ikke så forskjellig fra DA1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå