Gå til innhold

Hvordan koble en stasjonær pc (som ikke tar trådløst) til internet?

Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

Hei!

På tide å stille et litt rart (og muligens litt teit) spørsmål, til hoder klokere enn mitt eget.

For et år siden kjøpte jeg meg en fin, dyr stasjonær pc. Den kostet rundt 17 000 kr, så det var ikke noe skraphaug. Jeg koblet den til ethernet-porten og alt var vell i internett-land.

Dessverre skulle ikke freden vare.

Jeg skal nå flytte fra stede jeg bodde, ut i den store verden å studere. Jeg må sannsynligvis bo i et kollektiv, og der er jeg rimelig sikker på at det ikke kommer til å ligge ethernet port til rette for meg. Jeg må nok dele ruter med mine medboere.

Til mitt sjokk, fant jeg nylig ut at dette såkalte underverket av en pc, faktisk ikke klarte å plukke opp å koble til Wi-Fi signal som den trådløse ruteren i min tidligere bolig sendte ut…

Det jeg lurer på er: hva gjør jeg vis jeg ender opp i et kollektiv uten ethernet port på rommet mitt? Finnes det en boks av en eller annen form som kobler et trådløst signal til en ethernet-krevende pc? Skjønner dere hva jeg mener? Denne pc’en mottar ikke internet vis den ikke for det fra en ethernet kabel.

Håper ikke jeg er for utydelig. Bare spør vis det er noe jeg har glemt å nevne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-JWlLR8

Litt vanskelig å forstå hva du vil fram til. Men virker som om din stasjonære pc ikke har en mottaker for trådløst Internett. Du kan kjøpe en usb plugg som gjør det mulig å koble til Wi-fi signal. Her er en til f.eks 99kr = http://www.dustinhome.no/pd_5010470818.aspx

Ja, det var akkurat det jeg mente!

Så med denne dingsebommsen vil en pc som ikke plukker opp trådløst signal, klare å koble seg til?

Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...