jak-bim Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hei, Broren min var nettopp i USA og jeg ba han kjøpe med en Tab 10.1 til meg, siden den var betraktelig billigere over dammen. Nå har han nettopp kommet hjem, og den var da utladet. Problemet er at jeg ikke har sjans om å få ladet den. Laderen som fulgte med har amerikansk uttak og den får jeg ikke brukt uten adapter. Den er av typen der det er USB-inngang i selve ladeenheten så jeg har prøvd den med diverse andre ladeenheter, f.eks. fra HTC. Har også prøvd å lade via PCen, men Samsung har gjort det sånn at det ikke skal være mulig, bare for dataoverføring. Noen andre som har hatt samme problemet? Må jeg gå til innkjøp av adapter? Eller vet dere om det finnes samme type lader for nordisk type?` På forhånd, takk! Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Hei, Broren min var nettopp i USA og jeg ba han kjøpe med en Tab 10.1 til meg, siden den var betraktelig billigere over dammen. Nå har han nettopp kommet hjem, og den var da utladet. Problemet er at jeg ikke har sjans om å få ladet den. Laderen som fulgte med har amerikansk uttak og den får jeg ikke brukt uten adapter. Den er av typen der det er USB-inngang i selve ladeenheten så jeg har prøvd den med diverse andre ladeenheter, f.eks. fra HTC. Har også prøvd å lade via PCen, men Samsung har gjort det sånn at det ikke skal være mulig, bare for dataoverføring. Noen andre som har hatt samme problemet? Må jeg gå til innkjøp av adapter? Eller vet dere om det finnes samme type lader for nordisk type?` På forhånd, takk! Jeg ville tro at en lader fra 7" Galaxy TAB vil virke, og den laderen må en vel kunne få kjøpt løst på Clas Olhson, Elkjøp etc. Men jeg trodde også at man kunne plugge usb kabelen til en PC og lade den veien Endret 9. juli 2011 av ICS-FD Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Taben krever nok minst 2A, så du er nødt å bruke lader. Viktig at du kjøper Samsung laderen, det er den eneste som virker på min 7". Lenke til kommentar
jak-bim Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Takk for svar. Bruker en transformator foreløpig. Veldig upraktisk å ha med seg, men får duge i mellomtiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Takk for svar. Bruker en transformator foreløpig. Veldig upraktisk å ha med seg, men får duge i mellomtiden. Transformator? Hvis laderen tåler 230 V kan du jo bare kjøpe et adapter fra norsk til amerikansk stikkontakt hos Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 De laderne pleier å virke fra 110V til 230V. Er bare å lese på laderen og gjøre som mia_tuk sierr Lenke til kommentar
belenix Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Transformator? Hvis laderen tåler 230 V kan du jo bare kjøpe et adapter fra norsk til amerikansk stikkontakt hos Clas Ohlson. Nå er det ikke fra norsk til amerikansk, men fra amerikansk til norsk han trenger. Det tror jeg ikke Clas Ohlson har. http://www.clasohlson.no/product/category.aspx?category=grenuttak%2fkabelvinder:reiseadapter&id=88599164&_path=251882;85177594;88599163;88599164 Riktig adapter finnes her: http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529 TS kan sende meg en PM så sender jeg en, så slipper du å vente i 3-4 uker på en fra HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå