Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor langt når trådløst lan?

Anbefalte innlegg

jeg og et par kamerater har fundert på å skaffe åss trådløst lan. men hvor langt kan det vere mellom switch og kort?

jeg har sett meg utt :

DLink 54 Mbps Trådløst nettverkskort PCI - AirPlus XtremeG, 802.11g, ekstern antenn

er dette et kort å anbefale?

hilsen kengdal :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

japp...eller du kan kjøpe deg radio-antenner og sette i alle rommene i huset..... :wink:

Mener PCWorld Norge skrev noe om at rekkevidde på gode trådløse bredbandsrutere fungerte opp i 80-90 meter...før de begynte å miste data......men 50-60 meter høres greit ut synes jeg....det er jo gangske kort vei mellom rommene i et hus.. :D

/Toffy

Lenke til kommentar

her i bygda har vi en peter smart som bygger sitt eget private nettverk med 1 Mbit linje for vi får ikke adsl på en evighet ennå... Han bygger rundstrålesendere selv, og modifiserer en 1 liters malingsboks som antenne :woot: Dette systemet krever fri sikt, men har en rekkevidde på 4-5 km :D Nettverkshastigeten er 54 Mbit

Lenke til kommentar
50 m var litt lite. Jeg har hørt 100-200 alt etter om det er fult av hindringer eller en åpen slette. Kan være det er jeg som har hørt feil :shrug:
Som sagt er det å skyte link over flere kilometer ingen problemer.

sjekk norwaywireless.net

Lenke til kommentar

høres riktig ut i et normalt hus.. De forskjellige leverandørene har litt forskjellig rekkevidder.. let rundt litt.. Murvegger vil redusere dette litt.. så ikke plaser mottakeren i kjelleren :)

Uansett.. hvis du har et hus som er lengre enn 100 meter.. så regner jeg med at du har råd til å kjøpe noe litt mere avansert utstyr :p

Hadde UIB som min internet leverandør i et par år foresten, vi brukte en trådløs link opp til UIB.. deres annlegg hadde en rekkevidde på ca 1,5 til 2km, gitt at du hadde fri sikt til antenna.. Og dess lengre du låg fra antenna, des tregere linje.. Heldigvis lå vi 50m fra en antenne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...