kengdal Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 jeg og et par kamerater har fundert på å skaffe åss trådløst lan. men hvor langt kan det vere mellom switch og kort? jeg har sett meg utt : DLink 54 Mbps Trådløst nettverkskort PCI - AirPlus XtremeG, 802.11g, ekstern antenn er dette et kort å anbefale? hilsen kengdal :wink: Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Er ikke det rundt 50 meter da ? Kan sikkert forlenges ved å bruke såkalte repeatere... (repeater er vel forrresten ut) des,OUT! Lenke til kommentar
JuB Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 50 meter? Kan jo like godt bruke en tp kabel da... Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 japp...eller du kan kjøpe deg radio-antenner og sette i alle rommene i huset..... :wink: Mener PCWorld Norge skrev noe om at rekkevidde på gode trådløse bredbandsrutere fungerte opp i 80-90 meter...før de begynte å miste data......men 50-60 meter høres greit ut synes jeg....det er jo gangske kort vei mellom rommene i et hus.. /Toffy Lenke til kommentar
fredde Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Rekker veldig langt i friluft... Så fort det er snakk om en vegg eller 2 er vi nede i 50 meter.... murvegg snakker vi 30 m, så det er ikke det helt store å dele trådløst med kompiser... Lenke til kommentar
aceman Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 her i bygda har vi en peter smart som bygger sitt eget private nettverk med 1 Mbit linje for vi får ikke adsl på en evighet ennå... Han bygger rundstrålesendere selv, og modifiserer en 1 liters malingsboks som antenne Dette systemet krever fri sikt, men har en rekkevidde på 4-5 km Nettverkshastigeten er 54 Mbit Lenke til kommentar
mascot Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ja, det er ikke noe problemer å nå kilometer, tilogmed mil med wlan. Ikke alt er like lovlig da men. Men rundt 5km kommer man lovlig. Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 aceman: har han som lager eget wlan en hjemmeside eller noe slikt? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 50 m var litt lite. Jeg har hørt 100-200 alt etter om det er fult av hindringer eller en åpen slette. Kan være det er jeg som har hørt feil Lenke til kommentar
mascot Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 50 m var litt lite. Jeg har hørt 100-200 alt etter om det er fult av hindringer eller en åpen slette. Kan være det er jeg som har hørt feil Som sagt er det å skyte link over flere kilometer ingen problemer. sjekk norwaywireless.net Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kommer ALT ann på hvilken hardware du kjøper...står på sender. Dessuten får man kjøpt tak antenne til mange og da rekker de MYE lengre Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 takk for alle svar. :smile: Lenke til kommentar
Daron Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 høres riktig ut i et normalt hus.. De forskjellige leverandørene har litt forskjellig rekkevidder.. let rundt litt.. Murvegger vil redusere dette litt.. så ikke plaser mottakeren i kjelleren Uansett.. hvis du har et hus som er lengre enn 100 meter.. så regner jeg med at du har råd til å kjøpe noe litt mere avansert utstyr Hadde UIB som min internet leverandør i et par år foresten, vi brukte en trådløs link opp til UIB.. deres annlegg hadde en rekkevidde på ca 1,5 til 2km, gitt at du hadde fri sikt til antenna.. Og dess lengre du låg fra antenna, des tregere linje.. Heldigvis lå vi 50m fra en antenne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå