NeEeO Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Hallo, jeg reinstallerte windows xp, på den Gamle pcen. Det var veldig rotete, kunne så vidt navigere frem og tilbake uten at pcen hang. Derfor orket jeg ikke å sjekke gjennom mappene, når jeg hadde brukt formaterings cden, kom jeg på at jeg hadde bilder jeg hadde tatt fra et annet land . Men var ikke noe jeg kunne gjøre..alt var slettet Endret 8. juli 2011 av Noreply Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 er det mulig å få de tilbake? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg bruker et program som heter R-studio... men det koster litt da. Det finnes sikkert billigere og kanskje gratis alternativer der ute. Men det viktigste uansett hva du gjør, ikke skriv noe mer til den aktuelle disken. Ikke legg inn noe mer programmer, ikke bruk pcen i det hele tatt. Når du eventuelt skaffer deg et program for å finne slettete filer, så er det viktig at dataene den finner skrives til en annen disk. Det beste er å ta disken ut å sette den i en annen pc, og så kun hente ut dataene derfra. Så lenge du jobber på disken på XP pcen, så minsker mulighetene dine til å finne gode data betraktelig. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Har du ikke ett gratis alternativ? Nei, jeg orket ikke å røre pcen etter at jeg fikk vite at bildene var borte. SÅ, Maskinen har ikke vært slått på 5-6 dager. ingenting er gjort etter formateringen. Jeg får heller ikke skiftet disken, fordi jeg har laptopp. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Ganske sikker på at de bildene er tapt, ettersom du nevner at du har formatert og reinnstallert. Hvis PC-en var så å si full så vil hdd-en være ganske fragmentert i tillegg, så filene er spredt utover det hele. Hvis ikke bildene er svært viktige hadde jeg gitt f... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Ganske sikker på at de bildene er tapt, ettersom du nevner at du har formatert og reinnstallert. Hvis PC-en var så å si full så vil hdd-en være ganske fragmentert i tillegg, så filene er spredt utover det hele. Hvis ikke bildene er svært viktige hadde jeg gitt f... Jeg har veldig god erfaring med R-studio. Så lenge ikke hele disken har blitt fylt med data, så kan man få ut ganske mye, men det tar litt tid da. Jeg har til og med reddet ut mange GB med filer etter at en pc har blitt overskrevet med ett nytt image, og disker der virus har slettet alt, korrupte disker osv. Utrolig hva man kan få ut av en disk av gamle/slettete filer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg får heller ikke skiftet disken, fordi jeg har laptopp. Det skal fortsatt være mulig å skifte disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå