M4ds Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hei. Hvor har folk lært seg å lage gode drinker? Da tenker jeg på drinker som er fargerike, god smak, som ikke smaker altfor mye alkohol. http://shop.altombar.no/home/productdetail/dvd/l-r-mikse-drinker-3t-5min-dvd/ Noen som har den, og som kan anbefale den? Evt andre produkter? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 For min del har det bare vert prøving og feiling utifra oppskrifter. Noen drinker tar en stund å mestre, spesielt om du skal ha den til å se bra ut også. Dette gjelder spesielt lagdrinker. Oppskriftene hentet jeg fra en liten gammel bok jeg kjøpte for en 30 kr på salg for mange år siden... Å lære å blande mange drinker koster også en del, da mange av ingrediensene er rimelig kostbare. Feks når man begynner med drinker som inneholder dyrere likører som feks Cointreau og Grand Mariner som fort koster 4-500kr helflaska Les litt her for å bygge en "billig" bar: http://lifehacker.com/5337547/stock-your-bar-for-100 Når det kommer til hva man burde ha minimum av alkohol så er min liste slik: Vodka (Smirnoff eller Finlandia) Gin (Befeeter) Tequila (en god en dvs alt annet en Sierra) Brun Rom (Morgan Spised Gold) Whiskey (Jack Daniels eller Jim Beam: typiske blande wiskey) Annet man kan ha i skapet når man mestrer grunnleggende eller vil utforske videre er: Jegermeister Vermouth Cointreau Grand Mariner En god XO congac En bedre ren drikke whiskey Galliano Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Har egentlig en rimelig stor samling (ifølge meg), med forskjellige innhold. Har grønn farge, blå, rød, hvit, med smaken av eple, blå curacao, jordbær. Men jeg vet ikke hva jeg kan lage med det :/ Derfor leter jeg etter et par bøker som har gode oppskrifter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Denne har alle oppskriftene du trenger og mye mer. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Anmeldelsene ser iallefall lovende ut Har bestilt den nå, så får se på den når den kommer. Gleder meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå