RAD1V Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) SanDisk Cruze Blade 8GB akkurat kjøpt den, klarer ikke fjerne skrivebeskyttelsen. Har prøvd å finne løsning på nettet uten hell. http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/2532 Finner ingen StorageDevicePolicies... :/ Noen? Endret 8. juli 2011 av datastol Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Tipper dette er på Windows? Prøv å formatere minnepennen og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Kanskje du kan prøve å gå på egenskaper på pinnen og gå inn på sikkerhet (security) Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Tipper dette er på Windows? Prøv å formatere minnepennen og se om det hjelper. Samme på XP, W7 og Vista; kan ikke formatere med skrivebeskyttelse. På ubuntu prøver jeg å fjerne skrivebeskyttelsen og får: "Sorry, could not change the permissions of "C05A-19E5": Error setting permissions: Read-only file system" Formatere med Ubuntu: "Error creating file system: helper exited with exit code 1: cannot open /dev/sdc1: Read-only file system" Kanskje du kan prøve å gå på egenskaper på pinnen og gå inn på sikkerhet (security) Finner ikke noe interessant der. Mer spesifikt? Endret 9. juli 2011 av datastol Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Noen minnepenner har en fysisk knapp for dette. Har du sjekket det eller om den eventuellt er skadet? I så fall vil du slite. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 den har ikke noe knapp. Leste at SanDisk minnekort hadde det, så åpnet minnepennen for å se om det var en slik knapp inne, men det fant jeg ikke Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Kan det være noe annet enn den er ødelagt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 En av kontaktpunktene kan være defekt. Sjewkk mot en annen maskin. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg har dette problemet med Windows7 og SD-kort. Selv på microSD (som ikke har fysisk skrivebeskyttelse) så får jeg beskjed om at enheten er skrivebeskyttet. For min del fungerer det å bare nappe kortet ut av kortleseren (USB) og sette den inn igjen. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Prøvd på tre maskiner. Når jeg satt den inn for første gang merket jeg alle filene og valgte slett, er ganske sikker noen av filene forsvant får meldingen om skrivebeskyttelse kom, og derfor funket det ikke å installere krypteringsprogrammet(?) som lå der fra før. Sikkert et tapt slag, men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå