Trondster Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Return of the DOF junkie Bildet er fjernet. Endret 11. juli 2011 av Trondster 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Ok - BBCode fungerer i kommentarer, men ikke i bildebeskrivelse. Eller er det bare enkelte tags som ikke fungerer? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Og ellers: Joda, en teit tittel, men når jeg allerede hadde gitt bildet en teit tittel når det var bonusbilde i en månedsutfordring, så.. Og ja - har litt dilla på akkurat det objektivet.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Samt en helvetes mange piksler Det er jo greit å vite at det er lov å laste opp bilde i full størrelse. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Later til at grensen går på 5MB/bilde, ikke oppløsning som sådan.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Later til at grensen går på 5MB/bilde, ikke oppløsning som sådan.. Greit å vite - jeg ville nok prioritert JPEG kvalitet fremfor antall piksler Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 ..Og akkurat derfor jeg valgte et bilde med bløte toner, som ble en "liten" fil tross høy oppløsning og høy jpeg-kvalitet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Et bilde som først og fremst tiltaler meg fordi jeg opplever en harmonisk balanse i form og farger. Skarpt i fokusområdet, en perfekt DOFF og et tiltalende komp Og ikke minst, en herlig glød i fargene - noe jeg er veldig svak for Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Takker for det, wasco. Det var nettopp gløden og fargene i sollyset som gjorde at jeg måtte forevige disse to. Selv om jeg kanskje kunne blendet ned for å få litt mer dybdeskarphet, spesielt hvis man kikker i 100%.. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Flotte. sterke farger og en bra DOF, ja. Komposisjonsmessig er jeg mer i tvil. Den tredje blomsten bør være med, ellers blir bilde ganske statisk, men slik den fremstår, blir den et blikkfang. Syns vel også skyggende fra blitzen blir litt for markerte. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Syns vel også skyggende fra sollyset blir litt for markerte. Jo, den tredje blomsten blir kanskje litt borte baki der, og jeg kunne kanskje lysnet mer opp i skyggene i etterbehandlingen - eller enda bedre brukt en diffusor i det jeg tok bildet, men her ble komp og bilde mest fordi jeg ville ha frem den fine gløden jeg syntes de fikk i sollyset og fordi jeg ville ha senteret på begge to i det veldig, veldig snevre fokusområdet på f/2.5.. Takker for tilbakemelding! Ja - må passe mer på bakgrunnen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg synes det her er kjempelekkert, og jeg kan ikke si jeg synes du har bommet med bakgrunn eller komposisjon her, tvert i mot. Herlig glød fra varmt sollys og nydelig bruk av fokus/bokeh skaper et veldig delikat bilde. Jeg vil legge til at jeg er glad du ikke har brukt HDR her. HDR kunne veldig fort ha ødelagt hele bildet med HDR-skygger og HDR-haloer overalt. Eller er det noen som tror HDR ville hjulpet noe her? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Return? Vil det si at du ikke er vært DOF junkie en periode? Men over til bilde. Jeg synes du har klart å fange gløden og fargene sollyset bringer frem. Tipper det var kveldslyset i Køben. Når et av målene dine var å få to blomster i fokus med såpass snever dybdeskarphet, så tror jeg at jeg hadde fjernet blomsten i bakgrunnen før bilde ble tatt. Det hadde gitt bilde et renere uttrykk. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Likte bilde meget godt,lys og fargetone henger i bilde:) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Et bilde for frøkatalogen dette! Fortreffelig glød i fargen på ringblomstene. Skarpt der det skal være og en deilig dof...... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Takker for skryt for lyset. Det var formiddagslys i Køben og blomster i veikanten - var ute og trillet vogn en sen høstdag*). Edit: Og - jøss - greit nok at forumet er i beta og det ikke er så mye trafikk her inne enda, men har jeg bildet med flest poeng? Oi! Og dette som egentlig bare var test på å laste opp stort bilde! *) Senhøsten, altså - ikke sent på dagen. Endret 10. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg