Gå til innhold

[Samsung Galaxy S2] Hvilke emulatorer for 8bit SNES og N64 anbefales?

Anbefalte innlegg

heisann!

Har gått til anskaffelse av en galaxy s2 og er nå ute etter en god emulator. Jeg har googlet og søkt på forum uten noen relevant "ny" informasjon om hva som fungerer og ikke fungerer.

Det jeg da lurer på er hvilken emulator burde jeg gå for? Nintendo 8bit Snes og N64 er emulatorne av interesse.

Er det noen med erfaring som kan anbefale noen som ligger på android market? Skulle også ville hatt innspill hvordan jeg legger til roms på emulatorne. Har klart å lest meg til noe info, men det virker MEGET komplisert da man må laste ned en .zip fil, åpne denne og konvertere den opp til 2 ganger for at denne skal være klar til å legges inn på telefonen.. samt konverteringen er forskjellig fra emulator til emulator.

Det kan jo hende at det bare er meg som gjør dette mer komplisert en det er, men vil gjerne ha innspill av andre med emulator og spill på sin android telefon:)

MVH =)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emulatorer finner man vel ikke i market lenger da det er ulovlig å spille piratkopierte spill, men du kan laste de ned andre steder hvis du leter. Søk etter f.eks n64 apk (nintendo 64) eller psx4droid apk (PS1). Har spilt litt FFVII på psx4droid og det fungerte veldig bra. Guider for å installere og laste ned spill finner du nok også. Er ikke noe vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...