sukat-frik Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har tenkt å sette opp en filserver med med en del harddisker( kanskje 6?), kjøpe en IDE-kontroller for å kople til disse, pluss noen forgreininger på strømledningene inne i PC'en ( slik at alle harddiskene skal få strøm). PC'en min har kun 4 "strømplugger" for HD/CD.. Strømforsyningen er på kun 250 W tror jeg.. Er dette nok for å drive alle disse harddiskene? Gidder ikke å bestille før dette er avgjort.. Hadde vært fint om noen der ut visste noe... Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hmm, den beregningssaken i den linken overdriver vel kanskje litt? Jeg har selv en filserver bestående av et 440BX hovedkort (FCPGA), en P-III 733 @ 550 MHz, litt over 300 mb ram, et skjermkort, 2 nettverkskort, 4 kabinettvifter og 12 harddisker. Strømforsyningen er en standard Chieftec 300W PSU. Dette surrer og går fremdeles uten noe problemer. Ser man på den beregningssiden så kunne du jo knapt ha 4 disker, en CD-ROM, et par rambrikker og et skjermkort før måleren skrek langt over 300W. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Du kunne kanskje tatt deg bryet med å lese det som stod øverst på siden først da...? For å sitere: Please Note: The Wattages listed below are maximum potential wattages for each item. The total amount this calculator figures is for all devices running at peak utilization. It is important to bear in mind that this amount will never be reached under typical operation. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Selvfølgelig regnet jeg med at de har tatt maks effekt på hvert enkelt komponent. Bedre å ta litt for mye enn litt for lite vel? Poenget mitt var uansett bare å fortelle hva jeg kjører på en 300W PSU, så skjønner han nok selv da sånn ca. hva han kan forvente å kjøre på sin 250W PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå