Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nybygget PC booter ikke Windows

Anbefalte innlegg

Hallo,

Jeg bestillte og bygget nylig en pc (med hjelp) som har fungert i en uke til den tok kvelden nå nettopp.

Jeg har hatt et par problemer tidligere at SSD discen sluttet å virke mens den stod på: Jeg fikk en blåskjerm og den restartet seg og skjermen ble svart etter BIOSen hadde startet opp. Dette fikset seg etter å ha tatt ut og inn ledningene til SSD discen.

I dag oppdaterte jeg Win7 med SP1 og dataen restartet seg normalt. Etter den hadde komt til desktop frøs maskinen seg og jeg startet den på nytt med reset knappen. Etter BIOSen ble skjermen helt svart med en "_" opperst i hjørnet.

Inne i BIOS står Samsung Spinpoint som #1 i bootlisten, og SSD discen er ikke et alternativ. (tror den var det før). Ser jeg på SATA tilkoblingene dukker SSD discen opp.

SSD discen det er snakk om er en OCZ Agility 3 2.5" 120GB

Jeg har også prøvd å kjøre Windows CDen for å fikse oppstart uten hell.

Håper noen kan hjelpe med problemet. Jeg kan supplere mer detaljer etter beste evne.

-Chresjan

Endret av Chresjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har høyst sannsynlig avbrutt oppdatering av system filene som kom med SP1 og dermed korrumpert hele OS'et.

Jeg foreslår en full reinnstallasjon av Win 7 og la SP1 få fullføre oppdatering av filene sine denne gangen.

Skal prøve dette i morgen og gi svar på hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Skal kunne lage en Linux oppstarts-CD med OCZ Toolbox...

Les litt rundt der.

Kan dessverre ikke finne linker ettersom jeg er på farten.

Om du ikke tar en secure wipe må/bør du la maskinen stå idle i 6-8 timer avlogget når du har fått opp alt, for at den skal kunne rydde opp i rotet.

Lenke til kommentar

Du har høyst sannsynlig avbrutt oppdatering av system filene som kom med SP1 og dermed korrumpert hele OS'et.

Jeg foreslår en full reinnstallasjon av Win 7 og la SP1 få fullføre oppdatering av filene sine denne gangen.

Reinstallerte Windows og den fungerte nå. Takk for hjelpen,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...