EspenFe Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hei! Jeg ser symptomer på at benisnpumpa på Audien er gåen. Motoren slår seg helt av når jeg for eksempel kjører i nedoverbakker (da jeg ikke trykker på gasspedalen), og noen ganger starter den ikke. Jeg kjinner bilen i 5 - 6 - 7 sekunder uten at det skjer noe, men når jeg trykker på gasspedalen mange ganger både før og under oppstart så starter den lettere. Av og til når jeg ligger i 40 - 50 km/t så lugger den noe sykt! Det gir seg etter en meget kort stund, 2 sekunder eller rundt der en plass. Dette er da jeg holder turtallet på ca 2.5k - 3k rpm. Det er altså da motoren trenger mye bensin at den ikke går som den skal. Det hender ofte at turtallet varierer veldig rett etter oppstart, den er veldig nærme 0 rpm, altså den dør nesten ut. Jeg må som regel holde inn gasspedalen i en liten stund for at den etterhvert skal stabilisere seg. Den lugger ikke i det hele tatt når jeg kjører i meget lav hastighet, så jeg har utelukket at luft/bensin blandingen er feil, eller at det skal ha noe med luftfilteret og gjøre i det hele tatt. Har skiftet luft- og bensinfilter, samt rengjort polene på batteri. Tenningssystemet virker som det skal etter min mening, ikke noe fjusk når den kjinner for å starte. Tnnpluggene ser også fine ut. Er det sånn at bensinpumpa kan være halvveis gåen eller er det slik at den enten fungerer eller ikke? Jeg har ikke peiling på hvor denne bensinpumpa befinner seg, så jeg har ikke sett noe på den eller målt noe spenning. Jeg leste også at det kan være et relee som har noe med saken å gjøre, sannsynlig? Hva tror dere, benisnpumpa? Jeg leverte forresten inn bilen på mekonomen, de foretok en diagnose og kom fram til at det var haliveren (spelling)? som var gåen. De tok tydeligvis feil, den delen kostet 2400,- og ytterligere 1000 kroner å bytte ut til en privat mekaniker. Så jeg vil ikke dra tilbake dit for at de skal lure mer penger ut av min ellers tynne pengbok, hehe ^^ -EspenFe. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Bensinpumpe er også en slitedel. Når den blir sliten så leverer den lavere og lavere trykk. Du bør få målt bensintrykket ditt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Svakhet på Golf 3 og 4, muligens noe som har blitt med over på 1. gen. A3? Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Det er nok fortsatt hallGiveren som er ødelagt eller feilmontert hos deg. De symptomene du beskriver er veldig lik symptomene man får når en har en defekt eller feilkoblet hallgiver. Klarer bilen å komme opp i 6k rpm, eller sperrer den på 5.5k eller rundt der? Du bør foreta deg en diagnose, på den måten finner du det ut med engang. Husk at bilen må være igang for at du skal få de riktige feilkodene. Om du ikke har bilen igang når du diagnoserer så vil du kunne få feilmelding på hallgiveren uansett. Merk at feil på hallgiver vil kunne komme opp som "speed sensor, no signal". Om du finner at det er noe feil med hallgiveren så tror jeg at du bør ringe den private mekanikeren, gi han en munnfull og krev reklamasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå