Gå til innhold

Dimmetriks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes nå det er unødvendig å gjøre ting mot folk som gjør at de får det ubehagelig eller ekstra mye arbeid for å fikset det.

Såpass mange som har blitt tilbakekalt ang. dimmetriks nå før jeg dimma at jeg bare droppet hele greia.

Bare glad for å være ferdig med hatet egentlig.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Hvilken fjortismentalitet er dette egentlig? Går dere på barneskolen? Jeg er enig i at det i mange tilfeller kan virke brutalt og unødvendig at umotivert ungdom må tvinges til et års førstengangstjeneste, men er det nødvendig å ødelegge materiell, og å gjøre livet surt for senere rekrutter etc? (jf. eksempelet med melken i madrassen). Gjelder å gjøre triks som ikke kan spores tilbake til deg personlig? No words..

Edit: leif

Endret av Sitronsaft
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg var inne ble vi fortalt at vi ikke var dimitert i det sekundet sakene var pakket og man forlot basen. Husker ikke i detalj hva de sa, men om dette stemmer bør man tenke over hva man gjør.

Såvidt jeg vet er du på tjenestereise helt til du har kommet hjem.

Lenke til kommentar

Gjorde ikke noe sprell når jeg dimmet, men når vi var ferdig på rekrutten så fikk sersjanten som var sååå tøff, en bukett med nærmere 50 røde roser til å ha på kontoret. :D

Den ene UB-korporalen fikk en eske med smil og løytnanten fikk en TS på hele troppen.

Sersjanten kan illustreres med at når vi hadde fått utdelt AG3-en så sa han at vi skulle ta 10 ladegrep så fort vi kunne. Selvfølgelig var det noen som klemte fast hånda så det begynte å blø. Han fulgte det opp med å si: "Er det noen som blør? Det går bra, AG3-en tåler blod".

UB-korporalen smilte konstant ved alle anledninger. "Godt jobbet :)", "Her blir det omvask :)", osv.

Det var endel i troppen som mistet sakene sine hele tida. F.eks han ene som "mistet" regntøyet fordi han syntes det var bra (og billig)... Derav TS på hele troppen.

Vi hadde en UB-korporal til som strengt tatt burde fått en pakke bind, han var så utrolig gretten hele tida. En annen morsom anekdote med han var når han skulle ta push-ups med troppen og bare klarte en før han ble rød i trynet og ikke klarte mer mens hele troppen flirte. :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sersjanten kan illustreres med at når vi hadde fått utdelt AG3-en så sa han at vi skulle ta 10 ladegrep så fort vi kunne. Selvfølgelig var det noen som klemte fast hånda så det begynte å blø. Han fulgte det opp med å si: "Er det noen som blør? Det går bra, AG3-en tåler blod".

Genialt, hadde et par slike i førstegangstjenesten min. Roser hørtes genialt ut :D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hvilken fjortismentalitet er dette egentlig? Går dere på barneskolen? Jeg er enig i at det i mange tilfeller kan virke brutalt og unødvendig at umotivert ungdom må tvinges til et års førstengangstjeneste, men er det nødvendig å ødelegge materiell, og å gjøre livet surt for senere rekrutter etc? (jf. eksempelet med melken i madrassen). Gjelder å gjøre triks som ikke kan spores tilbake til deg personlig? No words..

Edit: leif

JEsus ikke vær så straight morro med en liten prank før man drar, hadde egentlig tenkt å legge en Hundebæsj i pose i luftekanalen på kasserna men glemte det da det var VELDIG trist å dra fra hundene. Men vi greide da å legge 30 sirisser i bilen til løyntnanten noen dager før vi dro :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...