Blyantkvesser Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Etter at budsjettet for ny PC ble litt trangere, kom jeg over to PC'er som passer til mitt bruk. Den nye PC'en skal brukes på Medier og Kommunikasjon, så den skal kunne takle å redigere bilder og film bra. Ettersom jeg skal ha den de 3 neste årene, burde den også ha god byggekvalitet, og den må være mobil (ikke over 3KG) siden jeg skal ha den med på skolen. At den kan kjøre nye spill relativt bra er også noe som hadde vært fint, men dette er ikke så alt for viktig. Jeg tenker å bruke rundt 7000 kroner, men det gjør ikke noe om den stiger noen hundrelapper over. Så etter å ha sett litt rundt på diverse nettbutikker, har jeg kommet over to PC'er: HP DV6-6069 - Prosessor: Intel Core i7-2630QM 2,0 GHz - Minne: 8 GB DDR3 - Harddisk: 640 GB Sata - Skjerm: 15,6" HD BrightView LED 1366x768 - Grafikk: AMD Radeon HD6770M 1GB ASUS N53SN - Prossessor: Intel Core i7-2630QM 2,0 GHz - Minne: 8 GB DDR3 - Harddisk: 500 GB 7200 RPM SATA-II - Skjerm: 15,6" HD LED 1920x1080 - Grafikk: NVIDIA GeForce GT 550M 2 GB HP'en har bedre grafikkort, men dårligere skjerm enn ASUS'en. Jeg har også hørt hos andre at HP ikke har den beste byggekvalitet, at maskinene blir fort varm og støyer, mens ASUS har ganske velkonstruerte maskiner. Kom gjerne med innspill om de to PC'ene, eller andre, bedre valg. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) De to skjermkortene er temmelig like i ytelse, det vil neppe merkes noe i praksis, den lille forskjellen som er. Det kan selvfølgelig sies at den begrensede oppløsningen på HP'en vil passe skjermkortet bedre, når det dreier seg om spilling ... det er betraktelig lettere å oppnå høyere innstillinger på grafikkdetaljene ved 1366x768 enn ved 1920x1080. Det som ville ha avgjort valget her for meg, er den større oppløsningen på Asus'en, og det faktum at Asus har en mye bedre "track record" når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet, en det budsjettserien (Pavilion) til HP har. PS. Dersom du bruker Adobe's programpakke, eller f.eks Premiere, så vil et Nvidia-kort være en fordel i og med Cuda-støtten. Endret 8. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Blyantkvesser Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 De to skjermkortene er temmelig like i ytelse, det vil neppe merkes noe i praksis, den lille forskjellen som er. Det kan selvfølgelig sies at den begrensede oppløsningen på HP'en vil passe skjermkortet bedre, når det dreier seg om spilling ... det er betraktelig lettere å oppnå høyere innstillinger på grafikkdetaljene ved 1366x768 enn ved 1920x1080. Det som ville ha avgjort valget her for meg, er den større oppløsningen på Asus'en, og det faktum at Asus har en mye bedre "track record" når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet, en det budsjettserien (Pavilion) til HP har. PS. Dersom du bruker Adobe's programpakke, eller f.eks Premiere, så vil et Nvidia-kort være en fordel i og med Cuda-støtten. Takk for enda et bra svar! Da tror jeg nok jeg går for Asus'en, da sparer jeg både penger, og får en PC som varer lenger og har bedre skjerm! Igjen, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå