Gå til innhold

Skjermkortklage med Dell som tilsynelatende ikke går bra.


Anbefalte innlegg

For en uke siden fikk jeg en ny datamaskin fra dell - en bedre spesifisert Prec. T5500 med ATI Firepro MV2260. Jeg har to kort siden hver skal drive en 30" pc skjerm.

 

Problemet er at nærmest siden oppstart av maskinen, så har følgende skjedd:

 

- Ved dvale dør skjermene ut - jeg får beskjed at det ikke er noe signal på noen.

- Starter jeg maskinen om igjen kommer ikke noe opp før innloggingsskjermen - dette kan ta noen minutter.

- Noen ganger vil ikke skjermene fungere da heller, så må gjenta prosedyren og det var en dag de nektet å få signal overhode.

 

Status nå, er at en av skjermene fungerer, den andre som er lik identifiseres som en 640x480 skjerm.

 

Følgende er prøvd:

 

Formatering

Driverreinstallasjon

Bytte av kabler

Bytte inngang på kort

Bytte kablene mellom kort

Trekke ut strøm på skjerm og displayportkabel på begge skjermene

 

 

Jeg har også brukt mellom 1 og 2 timer hos support og selger, som har henvist sakene mellom seg. Selger prøver innenfor sine grenser å hjelpe, men selv om saken ble eskalert til noen over teknisk er dette løsningene Dell har gitt

 

Kjøp deg nye kort med dual dvi duallink selv (for egne penger)

La maskinen stå på konstant

Send tilbake maskinen på angrerett

 

og sagt; Dette vet vi er et stort problem, det er utelukkende med DIsplayport, og kan ikke avhjelpes, men vi anser det ikke som et stort problem.

 

 

Selger skulle prøve å lage bestilling for å bytte skjermkort, men etter 2 dager med løfter i saken, spesielt at det skal løses på dagen, så har jeg litt lyst å gi opp dette.

 

Jeg tenker at kortene er røfflig verdt 800-900 kr på nettet når jeg søker, så jeg tenker å kjøpe

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=448602

 

som er et: 2xDVI-I, Retail

 

og kreve dell for utlegget. Er jeg på vidda da? Rent praktisk leser jeg at Dell avviser ansvar,selv om det er en mangel..alternativene deres er retur av maskinen, noe som er upraktisk for meg siden jeg kjøpte ekstra ram og harddisk, eventuelt la den stå på 24/7 noe som rent praktisk på mitt rom er en brannfare. Selv om sjansen er liten, er det fremdeles en fare, og jeg kan ikke ha det slik at det skal stå på hele tiden, uansett når og vær for at maskinen skal fungere.

 

 

Er jeg på vidda med logikken min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Displayport og hvilemodus problemet er et kjent problem og som det pr idag ikke finnes noen fiks til så hvis du skal ha det til å fungere så må du bytte til kort med DVI utganger.

 

Jeg tror ikke at denne innkrevingen av utlegg er veien å gå. Dell bør få fikse opp i problemet selv. Hvis de derimot mot formodning ikke fikser det så kan du vurdere nevnte løsning eller en retur av hele kostebinderiet. Men jeg holder en knapp på at de fikser dette med å sende deg et nytt kort med DVI kontakter.

Lenke til kommentar

Displayport og hvilemodus problemet er et kjent problem og som det pr idag ikke finnes noen fiks til så hvis du skal ha det til å fungere så må du bytte til kort med DVI utganger.

 

Jeg tror ikke at denne innkrevingen av utlegg er veien å gå. Dell bør få fikse opp i problemet selv. Hvis de derimot mot formodning ikke fikser det så kan du vurdere nevnte løsning eller en retur av hele kostebinderiet. Men jeg holder en knapp på at de fikser dette med å sende deg et nytt kort med DVI kontakter.

 

Men her er jo problemet:

 

- Ved dvale dør skjermene ut - jeg får beskjed at det ikke er noe signal på noen.

- Starter jeg maskinen om igjen kommer ikke noe opp før innloggingsskjermen - dette kan ta noen minutter.

- Noen ganger vil ikke skjermene fungere da heller, så må gjenta prosedyren og det var en dag de nektet å få signal overhode.

 

Det er jo ikke bare ved dvale kortet dør, men jeg får ikke lenger bruke skjerm nummer 2 uansett hva.

 

Hva angår Dell - teknisk har avvist meg to ganger, med påstand at dette ikke er en mangel de kan fikse, ei heller har hensikt til å gjøre, og skal det fikses får jeg kjøpe nye kort selv. (Så og si slik de sa det)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Displayport og hvilemodus problemet er et kjent problem og som det pr idag ikke finnes noen fiks til så hvis du skal ha det til å fungere så må du bytte til kort med DVI utganger.

 

Jeg tror ikke at denne innkrevingen av utlegg er veien å gå. Dell bør få fikse opp i problemet selv. Hvis de derimot mot formodning ikke fikser det så kan du vurdere nevnte løsning eller en retur av hele kostebinderiet. Men jeg holder en knapp på at de fikser dette med å sende deg et nytt kort med DVI kontakter.

 

Vi er da to uker senere (ca) og dell har enda ikke løst det. Jeg ble så lei at jeg bestilte et dual dvi kort som fikset problemet.

Hva angår DP, merkelig nok greier lenovo og hp maskinene jeg har disponibelt dette uten problemer, så var kun dell som slet her. Dell på sin side vil enda ikke ordne opp, deres beste løsning var å refundere 700 kr som er deres pris for begge kortene etter rabatten jeg fikk på hele maskinen, men som ikke dekker en gang et kort med mulighet for 2 30" skjermer.

 

Da må saken sendes forbrukerrådet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...