Gå til innhold

Ratt til GT5. Hvilket av dem og hvor?

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg skal kanskje kjøpe et ratt. Men vet ikke hvilket eller hvvor jeg skal få tak i det. Giring og clutching og sånt er ikke så veldig viktig for meg, men jeg må ha et ratt som gir bra spillopplevelse og som jeg kommer til å more meg med i flere år fremover. Spesielt med gran turismo 5.

Det må også være 900 graders rotasjon og mest mulig realistisk. dette er min første forumpost.

Takk på forhånd :thumbup:

Edit: Fjernet en setning

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Det finnes mange forskjellige ratt. Du gjør absolutt et smart valg ved å kjøpe et ratt ettersom dette øker kjøregleden x1000. Under har jeg plukket ut noen så det blir litt lettere for deg å ta en avgjørelse:

Logitech Driving Force GT

logitech-driving-force-gt.jpg

Dette rattet holder for de fleste, men når ikke helt opp til de beste på markedet. Prisen gjenspeiler ofte kvaliteten - og dette er ikke noe unntak. Jeg bruker dette rattet selv og har ennå ikke hatt noen problemer med det, selv etter maaange timer GT5-gaming! :) Et trygt valg til en billig penge.

Anmeldelse: *Klikk*

Logitech g25

pc-logitech-g25-272x300.jpg

Logitech g25 er storebroren til rattet jeg skrev om istad. Dette er dyrere, men som sagt, kvaliteten er bedre. Har selv testet rattet og det virket meget solid. Dette settet har manuell girkasse (clutch etc) noe som igjen øker kjøregleden når man blir vandt til det - et godt kjøp med andre ord.

Logitech g27

Logitech+G27+Racing+Wheel.jpg

Det siste rattet jeg skal ta med er storebroren til g25 - nemlig g27. Dette har jeg ikke testet, men hvis vi hører på gamer.no, så fikk dette rattet toppscore. Dette er noe av det beste rattet på markedet, men prisen er stiv.

De tre rattene jeg har nevnt til nå er de jeg mener passer best til ditt bruksområde. Hvis du har planer om å bruke MYE penger med en gang finnes det dyrere ratt enn g27, men siden jeg ikke vet hvor mye du har tenkt til å bruke har jeg droppet disse.

Håper innlegget har hjulpet deg litt på veien til å velge deg ut et ratt! :) Lykke til.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke så lett å få tak i G25 lenger (med mindre du kjøper brukt), G27 tok over for G25, som har vært ute av produksjon temmelig lenge.

Ellers gir alle disse Logitech-rattene deg mye for pengene. Driving Force GT holder nok for de aller fleste, selv om G25/G27 selvsagt er råere. 900-graders rattutslag føler jeg er ganske uvesentlig. Det er ikke ofte du skal lukeparkere i racingspill, og det er vel stort sett da 900 graders rattutslag gir deg en mer realistisk opplevelse. ;) Du ratter tross alt ikke mange grader i fart. Men, med disse rattene får du uansett 900 grader.

Det finnes flere andre gode ratt, men da snakker vi dyre saker (Fanatec etc.).

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...