Gå til innhold

TwinMOS TwiSter

Steinar2k

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer fra denne ram'en?? Tenker på å bytte ut ram'en min sååå. Må har no goodshait. kan man bruke PC3700 og PC4000 på Abit NF7-S v2.0 ??? Da mener jeg selvsagt ikke å ha en 3700 brikke i og en 4000 brikke, men liksom om de to typene er kompatible med HK.

:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NF7 greier ikke høy fsb at det er noen særlig vits å mere enn PC3500. Du har gode brikker fra før, du greier deg nok med dem en stund til.

Det er ditt hovedkort som ikke klarer høy FSB så godt...

Flere tester viser at du kan kjøre 250FSB på et NF7-s v2.0 kort. Det er da i single channel, men 250FSB single er bedre enn 230 Dual channel, og 230 i dual er som regel der folk stopper opp.

Så 250FSB (500DDR) er fullt mulig hvis du er en iverig overklokker og gidder å gjøre noe.

ocshoot fikk jo 2 stk NF7 kort opp i 250FSB så da sier det seg selv..

Lenke til kommentar

Flere tester viser at du kan kjøre 250FSB på et NF7-s v2.0 kort. Det er da i single channel, men 250FSB single er bedre enn 230 Dual channel, og 230 i dual er som regel der folk stopper opp.

Så 250FSB (500DDR) er fullt mulig hvis du er en iverig overklokker og gidder å gjøre noe.

Vet at NF7 greier mye høyere FSB enn A7N8X. Ifølge Snekker'n greier Golden Dragon PC3200 466Mhz, så vitsen med å kjøpe raskere ram enn det må være å ha den til fremtidige oppgraderinger. Og selv om man kan ha fsb på 250, kjører vel de færreste mer enn 220-230 til vanlig, og såpass greier vel Corsair-brikkene?

Uansett, folk kan gjerne kjøpe PC4200 til NF7-kortet sitt for min del, det er ikke mine penger.

Edit: Kan legge til at jeg mente noen gode PC3500-brikker som klokker litt.

Lenke til kommentar

Vet at NF7 greier mye høyere FSB enn A7N8X. Ifølge Snekker'n greier Golden Dragon PC3200 466Mhz, så vitsen med å kjøpe raskere ram enn det må være å ha den til fremtidige oppgraderinger. Og selv om man kan ha fsb på 250, kjører vel de færreste mer enn 220-230 til vanlig, og såpass greier vel Corsair-brikkene?

Uansett, folk kan gjerne kjøpe PC4200 til NF7-kortet sitt for min del, det er ikke mine penger.

Edit: Kan legge til at jeg mente noen gode PC3500-brikker som klokker litt.

Hvis jeg skulle kjøpt brikker for å kjøre 230FSB så ville jeg kjøpt Twinmos PC3200 m/winbond.. Jeg syns Corsair er for dyrt i forhold til pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt brikker for å kjøre 230FSB så ville jeg kjøpt Twinmos PC3200 m/winbond.. Jeg syns Corsair er for dyrt i forhold til pris/ytelse.

Støtter den, men trådstarter har allerede Corsair XMS3200 PC2700. De burde vel greie noe sånt som 220-230?

Lenke til kommentar

Støtter den, men trådstarter har allerede Corsair XMS3200 PC2700. De burde vel greie noe sånt som 220-230?

Corsair XMS3200=PC3200...

Lenke til kommentar

Uansett hva du skal kjøpe, så vær sikker på at du velger noe som klarer lave timings.. AMD plattformen er mye mer avhengig av lave timings enn det Intel er.

Rambrikker med Winbond chipper er fortsatt veldig bra, og det skal mye til å slå disse når det gjelder å kjøre høye hastigheter og lave timings samtidig.

Lenke til kommentar
ossen minne er det beste på lave timing/høy hastighet.

Hva som er best er veldig vanskelig å si, for alle brikker klokker forskjellig. Men om man vil safe litt, så skulle jeg tro at Twinmos /m Winbond BH5, Corsair XMS3500 og Mushkin se PC3500 skal være gode kjøp. Disse er kjent for å klare relativt høye hastigheter med lave timings.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...