Gå til innhold

Hercules Prophet Radeon 9700, 128mb (ikke PRO)


Anbefalte innlegg

I disse varme tider så virker det som om jeg må slite med cooling problemer på overnevnte kort som jeg har. Da lufta inne i rommet mitt holder runt 25-30 grader, og GPU-vifta vifter dette på GPU, så tror jeg dette er grunnen til at NÅ får artifacts i 3D-spill som UT2003.....og Warcraft3... - Kortet har fungert helt fint frem til at det begynte å bli så varmt i lufta...... :grumpy:

 

Jeg mistenker at GPU-vifta ikke kjøler nok, og lurte på om andre har samme problemer, eller om noen vet om en bedre kjøler for dette kortet?....og nei, jeg vil ikke ha Kjøleribbe uten vifte da toweret er tjåke fult og luftgjennomstrømmning er så som så...... :roll:

 

Kanskje jeg skulle kjøpt meg et nytt tower?

Har følgende oppsett...

 

HQ08 FULL TOWER m/300w PSU

AMD XP2600 m/globalwin CAKII38 vifte, 7300rpm

Asus 7V8X

Corsair DDR2700 512MB (1 minnebrikke)

Hercules Prophet Radeon 9700 128MB

 

Jeg har også mistanke om at min 300W PSU kanskje ikke strekker til, da jeg har alle kortplassene i bruk, samt CD-brenner, DVD-rOM og CD-ROM i maskina... (3 enheter altså)....

Videre har jeg ei 120mm vifte i toppen av toweret som suger ut luft, 2stk 80mm vifter oppe i bakenden av toweret som suger ut luft, og ei 80mm som suger inn luft nede i fronten...

 

Så...hva sier dere der ute?....bør jeg kjøpe ei bedre vifte til GFX-kortet og kanskje ei ny strømforsyning?......Såvidt jeg har skjønt så er 300W et absolutt MINIMUM for en slik maskin.......... :-?

 

Kanskje noen som har et lignende oppsett?..... 8)

 

Håper på svar.. :woot:

 

MVH

 

Bårdy,

Oslo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

inn

Videre har jeg ei 120mm vifte i toppen av toweret som suger ut luft, 2stk 80mm vifter oppe i bakenden av toweret som suger ut luft, og ei 80mm som suger inn luft nede i fronten...

 

MVH

 

Bårdy,

Oslo

 

Hmmm, jeg synes du har litt få vifter som blåser inn

 

Mitt tips: monter en 120mm vifte i døra som blåser rett mot

skjermkortet ditt... Og en til 80mm i front (hvis du har plass)...

 

EDIT: begge skal altså blåse INN

Lenke til kommentar
hmm...det er en mulighet seff.....har ei 120 vifte liggende....men problemet er å få hull i døra...som forøvrig er av 2mm tykt stål......måtte ha en sirkelskjærer sist.....type spesial utstyr for å få hull i toppen..;)

2mm? OMG åsssen kabinett har du? Må være drittungt... Vil heller tippe at det er 1mm stål..

Du kan bruke stikksag med metall blad..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...