snaxzor89 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Noen som kjenner til et bra programm for å gjemme seg for DLD ? Har prøvd ut CyberGhost, men ble ikke overveldet.. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Vet ikke om du har lest om DLD - hva den skal lagre osv? Du vil i praksis som jeg har forstått, ikke klare å gjemme deg. Grunnen til det er at DLD skal lagre når du kobler deg til internett(tidspunkt), hvem som sender, hvem som mottar. Kan også forklares med en analogi. På et helt teoretisk plan. Tenk deg at du skal sende et brev. Eneste stedet du kan sende fra(hvis man ser bort ifra postkasser hvor man kan legge brev), er postkontoret. Postkontoret vil registrere at du skal sende et brev/pakke, tidspunkt for sending, avsenders navn, og adresse, samt mottakers navn og adresse. De vet ingen ting om hva brevet/pakken inneholder eller hva som er skrevet. DLD kan i dette tilfellet sammenlignes med postkontoret. Eneste måten jeg klarer å komme på som gjør at man ikke blir "tatt" av DLD vil være at man har en satelittforbindelse som ikke er registrert i Norge på noe vis. Samt at du måtte hatt utstyr for å sende og motta signaler fra satelitten. Mvh Faller Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Du kan i teorien bruke en VPN og komme deg unna. DLD vil da se du har koblet deg til den virtuelle dataen og sender data til den. DLD vil da ikke kunne se hvilke nettsider du besøker, bare at du sender pakker til VPNen. ~ Submit 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Enkleste er å bruke noen andre sin Internettilgang. Kommersiell VPN er en måte, men enda bedre hvis du kan bruke andres uten at de vet at du bruker det. Og det er nok av folk som allerede gjør det. F.eks. spammere og andre malwareaktører, og muligens alle som den vanlige surfer ville oppfatte som en prioritert trussel. Endret 10. juli 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 At det er enklere å komme seg unna dld ved å bruke naboensnett (hva jeg legger i "andres" nett) er.. fint tull. For det første så er det ulovlig og du må igjen gjøre andré ting for ikke å bli tatt (spoofe MAC bla. som ikke er piece of cake i windows) At spammere og "malwareaktører" bruker andres nett kan du komme opp med kilder om, eller noe i den durren. De ville uansett ikke gjort det pga. da sier jo IPen hvilket land de bor i. Mye lettere å bruke VPN da. 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Jeg var en smule sarkatisk i mitt forrige innlegg, og jeg mente heller ikke bare å bruke naboens nett, men også botnet og å infiltrere andres maskiner slik at du kan benytte de til ditt eget formål uten at eieren nødvendigvis finner ut av det. Kriminelle har ingen interesse av å gjøre sitt verk slik at deres egen ISP kan finne ut av det. Endret 10. juli 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå