Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus GTX 580 DirectCU - Dobbel feilvare?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg bygde nytt system for noen uker siden og bestillte da med et Asus GTX 580 DirectCU ii 1536mb som skjerm kort. Det viste seg at jeg hadde fått et defekt kort som hadde veldig ustabil Vcore og det slet derfor hver gang det ble belastet (i spill osv). Jeg sendte det inn for kontroll og det ble bekreftet, så de sendte meg et nytt kort av samme typen som jeg mottok idag...

Jeg satte inn det nye skjermkortet, Pcen starter opp normalt, Windows starter, jeg velger så naturligvis å legge inn drivere for det nye skjermkortet, men halveis inn i installasjonen så "dør" pcen min plutselig helt og starter på nytt, men denne gangen så er det akkuratt som at PCen og skjermen min har mistet all kontakt og en rød LED lampe på hovedkortet lyser "LED_VGA" som indikerer at noe er galt med VGA-kortet mitt. Alt annet booter opp i bakgrunnen, men det kommer ikke opp noe bilde på skjermen og led lyset på skjermen bare blinker akkuratt som den gjør når PCen er skrudd av.

Har jeg virkelig fått 2 defekte ASUS gtx 580 på rad ??

Er det noe jeg kan gjøre?

Noe spesielt jeg må endre i BIOS ellerno for disse nye skjermkortene?

Mitt gamle EVGA GTX 285 fungerer helt fint på dette hovedkortet i samme x16 sloten.

Systemet består ellers av:

Asus Maximus iV Extreme b3 1155-socket hovedkort

Intel i7-2600k 3.4GHz CPU

Corsair Vengeance 8GB (2x4gb) DDR3 RAM

Corsair H80 CPU kjøler

Corsair AX 1200W Strømforsyning

Asus Xonar Xense Lydkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Er psu modulær kan en ledning lett løsne inn til psuen. Da får ikke kortet nok strømm. Burde sjekke ledningene først. Opplevde dette selv. Jeg trodde kortet mitt var defekt da det lyste rødt. Men det var bare den ene røde greia intil psu som var løs. en gtx 285 er vel 6+6 pin mens 580 er 8+6 pin? sjekk koblingen.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

hei, jeg har sjekket alle koblinger, dette gtx 580 kortet krever faktisk 2 x 8 pin kontakter. mitt gamle gtx 285 krever 2 x 6 pin, som du sa. Min PSU har 6+2 pin kontakter, jeg har for sikkerhets skyld prøvd 4 forskjellige ledninger, så det er nok ikke problemet, får også en "klikk" når jeg fester dem og de sitter hardt og man må presse ned en plastgreie for å ta dem ut igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...